Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r44a17n60t17i35š39e44k 76N53o50v42á93č46e32k 1454873450901

Teda vycházím jen z obecných informací, stejně jako většina "odborníků" tady, no a protože vím z několika zkušeností, jak si média pravdu ohýbají, aby byla zajímavá pro čtenáře, vím taky že tyto informace nemusí být objektivní.

Zdanění restitucí je nesmysl. Stát slíbil vrátit majetek + nějakou postupnou finanční kompenzaci, za slib, že církve budou hospodařit bez penězovodu od státu. A teď chtějí poslanci vrátit méně a skrývají se za daň. Navíc se vrací jen majetek, který patřil doložitelně církvím,a který je v současnosti státní. V žádném případě ne majetek, který, ač dřív církevní, je v současnosti v rukou soukromých.

Protože víme, jak stát se svým majetkem zachází, nerozumím, proč navrácení majetku vyvolává takové třenice. Vždyť jde o něco jako další privatizaci.

Pokud z toho chce stát vytřískat nějakou daň, tak ať ji vyžaduje na základě kladného výsledku hospodaření církví, tak jako je tomu u ostatních subjektů. Je to logičtější. A ve své podstatě ekonomicky výhodnější. Kdokoliv, kdo hospodaří se svým majetkem, je schopen s ním hospodařit lépe, než stát. Viz např. státní podnik Lesy ČR a jejjich zakázky

+2/0
2.3.2018 10:11

V59i50l68é79m 94B55a85r88á56k 4216617859866

Ústavní soud řekl, že restituce jsou v pořádku. Hotovo. Takže soudruzi budou utrácet naše peníze za spory před ÚS. Doufejme, že to dostanou k úhradě případně si vyslouží trestní stíhání za porušení povinnosti při správě cizího (našeho) majetku.

Děkujme za církevní restituce

V souvislosti s nebezpečím plynoucím z militantního islámu je absurdní a nepochopitelné nepřátelství Čechů vůči církvi i nenávistné výlevy spojené s vracením jejího majetku. Vždyť si tím sami pod sebou podřezáváme větev.

https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=523651

+1/0
2.3.2018 9:42

M55a59r85e16k 37V53a32l25i66č93e76k 2671199254150

Já bych jim zdanil i vzduch, který se prohání kostelama, farama, klasterama a navic bych od církví vybíral i desatek za všemožny umisťování toho jejich loga - kříže s nějakým panackem, kterej bůhví esli vůbec existoval. Spravedlnost musí bejt!

+8/−3
1.3.2018 20:53

M78a68r54t83i72n11a 41M64o31u75d36r64á 7600493506869

Dyškrymynícije se Vám zachtělo?;-D

0/0
1.3.2018 21:59

J65i91ř63í 54Č48u85m46p38e60l90í67k 5446836732131

Vracíme i to,

co si církev sama přivlastnila. Vracet majetek bez prokázaní, jak byl nabyt, je nesmysl. Z čeho si myslíte, že ta církev ten majetek získala?

Dle poválečného zákona z roku 1947 měl veškerý pozemkový majetek nad 50 ha připadnout státu. Od roku 1949 financoval činnost církví stát a ještě financuje.

+7/−20
1.3.2018 18:54
Foto

J37a45k69u83b 77R52o16t12h 5239533281306

Jako obvykle lžete. ;-€;-O

+15/−2
1.3.2018 18:57

K83a60r26e67l 63B26o53k 7881117271611

Čumpelík svoji komunistickou duši nezapře.

+16/−3
1.3.2018 19:11

T59o40m81á18š 54K22u19č72e30r47a 8124335375256

V mém okolí spousta lidí získala zpět v restitucích svoje majetky, které jim byly sebrány např JZD. A nevím o tom, že by se jich někdo ptal jak k nim přišli.

+13/0
1.3.2018 19:51
Foto

J79o65s19e23f 84K60o40u93b67a 8251540983731

Takže když jsem katolík, tak se mohu dožadovat části tohoto majetku??:-/

0/0
2.3.2018 1:48

T10o80m66á30š 23K35u27č17e34r46a 8694975575116

Nerozumím. Jakého majetku? JZD?

0/0
2.3.2018 8:27

J43i54ř10í 45K58i91n40d47l 2468867793877

V roce 2007 byla tehdejší sněmovní komisí zadána studie Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické k porovnání státních výdajů na církve a výnosů, o které církve přišly. Podle této studie stát na církev ze státního rozpočtu dal v letech 1948 – 2007 60, 6 mld. Kč. Zisk z církevního majetku, který stát ohospodařoval, z uvedené období činil 229,2 mld. Roční výnos z toho majetku pro stát činil 3 mld. Kč ročně. Takže stát od roku 1948 – 2007 měl z tohoto majetku čistý zisk 186, 6 mld.Otázce církevního vlastnictví se ČSR vyjádřila dne 20. 5. 1954 (Č.T. 208/54-ZO-33) takto: "Majetek církví a náboženských společností není socialistickým vlastnictvím ani vlastnictvím osobním. Církevní majetek nebyl zestátněn. Vlastnictví církví, popřípadě církevních institutů trvá a stát na majetek toliko dozírá. Jasné pane Čumpelíku.

+4/0
1.3.2018 22:28

S42v11a28t45o23p91l10u22k 45Č72e49c80h 1805207111962

Restituce jsou jako takové správně,ale zarářející je rozdílný výpočet cen půdy pro církve a normální sedláky.Tam je Kalousek s Nečasem pěkně natřeli.

+8/−3
1.3.2018 18:07

J71a41n 71R52á85ž 1139393594230

Náhrada přiznaná státem za nevydaný majetek řadovému občanovi po soudních tahanicích až v roce 2005, jak se to stalo mně, byla v cenách státem určených v roce 1992, kdežto u církví byla finanční náhrada odhadnuta velkoryse od stolu, ale v cenách roku 2012 + inflace. Opět se uplatnilo pravidlo, že někdo je rovnější mezi rovnými! A to lidi štve a proto zdanění finanční církevní restituce má velkou podporu zejména na venkově, kde sedláci byli při restitucích svých komunisty zabavených statků a polí nespravedlivě státem byti při finančním vypořádání.

+6/−2
1.3.2018 18:44

A24n18t50o80n69í42n 29T43i43c46h84e16r15a 6106558163576

Je úsměvné číst, že tzv. rozdílné ocenění majetku je hlavním důvodem podpory zdanění náhrad. Skutečnost je mnohem přízemnější.

+1/0
2.3.2018 7:34

J88i97ř81í 60K63i76n81d38l 2508747543177

Majetek církve ohodnotila Národohospodářská fakulta Vysoké školy ekonomické. Majetek byl oceňován v roce 2007 a vycházelo se z cen z roku 1990 a tak, jak byl veden v katastru nemovitostí. Konečné ohodnocení kontrolovalo Ministerstvo kultury a nezávislá poradenská firma Ernst & Young, která zvolený postup shledala racionálním a správný Souhlas s navrácením majetku se vyslovila křesťanská církve, Federace židovských obcí, vláda, Svaz obcí a měst, Agrární komora. jasné ??

+5/0
1.3.2018 22:29

L45a56d96i88s85l10a76v 90J71í63l12e16k 9612479752631

Ano, proticírkevní či spíše protikatolické zaměření je výrazným znakem našeho národa. Díky tomu naši komunisté v roce 1946 výrazně zvítězili ve volbách. Jen u nás. Na Slovensku, kde tento fenomén chybí, zvítězili demokraté. Po roce 1989 se ve všech okolních zemích (i na Slovensku) se komunisté přejmenovali na různé demokratické levice a většinou se vytratili. U nás se nepřejmenovali a spokojeně vegetují. Z politické mapy je může vymazat jen strana s výrazně proticírkevním akcentem a demagogickým programem a přitažlivým vůdcem, žádná demokratická strana je u nás nemůže vymazat z politické mapy.

+8/−3
1.3.2018 17:51

F21r65a36n71t95i78š55e49k 61S40o63b53o72t98k40a 1907543874360

Na rozdíl od vás, pane Jílku, bych nechtěl, aby ČR skončila tak prokatolicky jako např. Polsko, Slovenkso, Irská republika atd. atd. atd. Nechtěl bych, aby nejsilnější politickou a mocenskou silou ve společnosti byla nikým demokraticky nezvolená mocenská a ekonomická skupina, která se ohání ideologií založenou na středověké filozofii a středověkém chápání světa......

0/−4
1.3.2018 18:25

V11o38k18o25u24n 54V38l65a26d43i78m53i12r 8382158739388

A co Rakousko Land Sobotko, to take skoncilo spatne?

+5/0
1.3.2018 18:31

L18a28d44i48s76l51a48v 33J69í22l47e97k 9642709242171

Ochranu klasické rodiny a další hodnoty je možné označovat za středověkou filozofii nebo za trvale platné hodnoty. V Evropě se kloníme k tomu modernímu pojetí. Následkem toho je, že v mnohých velkých oblastech západní Evropy (například v jižní části Francie) je v prvých třídách základních škol více muslimských dětí než těch ostatních, ačkoliv muslimové představují jen 5% obyvatelstva. Jak je to možné? Průměrný věk muslimského obyvatelstva se v těchto zemích je okolo 20 let, u těch ostatních je to okolo 40 let. Všimněte si: Křesťané to chtějí řešit návratem k tomu středověkému pohledu na rodinu, ti ostatní zákazem migrace. Mimochodem: muslimové v praxi ve velké většině dodržují nerozlučitelnost rodiny, ačkoliv jejich víra jim rozvod povoluje.

Nemám přehled o úrovni našich filozofů, ale pochybuji, že by některý z nich posbíral tolik zahraničních vyznamenání, jako pravověrný Tomáš Halík. Ten má sice mnoho nepřátel, nikoliv však v církevní hierarchii.

+1/0
1.3.2018 19:17

M58a49r62t82i56n 20Š56u51l50á88k 1336277600191

Soutěž v porodnosti se zaostalými národy naše planeta neutáhne.

0/0
1.3.2018 20:45

L51a43d92i66s62l45a69v 90J62í61l65e76k 9892849252281

Mám taky ten pocit. Navíc v nedávné době měly velkou spotřebu energie, automobilů a dalších věci jen Evropané a Severoameričané, dnes prudce roste spotřeba u miliardové Číny a miliardové Indie, přičemž v těchto zemích se na ekologii dbá minimálně. A zvedá se Pákistán a další země. Aby nedošlo k nedorozumění: Zvednutí životní úrovně jim přeji, to že se však po našem vzoru vrhají na konzumizmus, města přeplněná auty a nedýchatelné ovzduší, považuji za zlé. Někdy mám obavy, že to narazí na nějaké hranice.

0/0
1.3.2018 21:12

F28r78a17n38t93i79š64e21k 55F60l17i86n96t35a 1624250159183

A budou stejně zdaněni i všichni restituenti, kteří restituovali majetek jako fyzické osoby?

+10/−3
1.3.2018 17:48
Foto

J13a94k63u71b 14R61o70t88h 5589103311896

Asi. Druhá fáze. :-/

+2/0
1.3.2018 17:58

J43a65n 65R34á70ž 1149483534800

A co by měli mít zdaněno, když výpočet jejich finančních náhrad se nedělal letmým odhadem, jako u církví a ještě tomu v podle reálných tržních cen roku 2012, ale fyzické osoby dostaly náhradu za nevydaný majetek podle tabulkových cen roku 1992.

+1/−1
1.3.2018 18:54
Foto

R56a63d37e54k 17P83o62l13i64c35k13ý 6601843761224

Ano církve musely 20 let čekat než se jim majetek vůbec začal vracet-na rozdíl od ostatních restituentů

+1/−1
1.3.2018 21:15

P32e64t16r 12K76o32r89e16c20k33y 2693727303401

Vážený pane kazateli, co si říkají komunisté je mi úplně jedno, jejich věc, já jim nejsem, ani je nepodporuji. Dostal jsem do ruky obecné vyjádření pana režiséra Trošky,které Vám rád postupuji:

Ano, jedna věc je víra. Ať věří každý, čemu chce, je to jeho svobodná volba, a pokud mu pomáhá v životě, je vše v pořádku. Jiná věc je náboženství a církev, to je už o lidech.Církev je firma, náboženství její velice dobře promyšlený program. Pozorně jsem si prostudoval dějiny církve, papežství, inkvizice, církevních řádů a vůbec evropskou historii. A výsledek? Dva tisíce let trvající boj o moc a majetek, nic víc. Ve jménu Boha a Krista. Ti, kdo se ozvali a nesouhlasili s tím či oním, byli prohlášeni za kacíře a bez milosti likvidováni. Stejně jako to dělali všichni diktátoři.Stačí se rozhlédnout kolem sebe, jak jde církev ve šlépějích svého Pána. On ve lněné košili a bos, oni v drahých ornátech a v mercedesech. On rozdával chudým, oni je obírají jménem nestydatých restitucí. Myslím, že kdyby to dneska Kristus viděl, hořce by zaplakal a šel by radši k Flekům na pivo.

Já mám svou víru a církev k jejímu praktikování nepotřebuji a do smrti nebudu potřebovat, co se týče konkrétního byznysu, například kancelář jsme měli pronajatou od církve a ceny byl srovnatelné s tržními, tak mi vysvětlete co je na požadavku zdanění nevhodného? Navíc kněz neprovádí své " úkony" zdarma a stát stále přispívá. Nechám si vše rád vysvětlit a třeba mě přesvědčíte.

+10/−15
1.3.2018 17:35
Foto

J11a90k20u66b 64R31o48t98h 5439583541866

Vy asi moc nevíte, co vlastně chtějí komouši zdanit, že? Ale nic si z toho nedělejte, takových je tady víc. :-/

+15/−3
1.3.2018 17:45

P35e54t44r 94K86o82r80e88c21k47y 2493417503141

Co chtěj komouší pane kindl je mi putna,já se bavím o obecném zdanění!!!

+1/−3
1.3.2018 18:03
Foto

J33a72k30u43b 82R23o88t81h 5349333211496

A co má co dělat obecné zdanění s návrhem komoušů? A s církvemi? 8-o8-o8-o

+5/0
1.3.2018 18:05

P28e22t89r 82K64o72r52e31c45k64y 2613757383821

..pokud církev například pronajímá kanceláře a nejsou její ceny nájmu nižší než tržní pak nevidím důvod proč je nezdanit,bo je to její výhoda...

+1/−4
1.3.2018 18:09
Foto

J89a49k51u88b 53R70o34t23h 5279253351236

Ale o tom vůbec není řeč, pro Boha!8-o

+5/0
1.3.2018 18:22

P25e71t72r 45K71o20r70e74c42k62y 2753307633841

ale mě to zajímá a tak jsem se pana kazatele otázal....a on coby slušný člověk mi dá jistě rád i k tomuto vysvětlení...

0/−4
1.3.2018 18:26
Foto

J68a96k81u86b 18R68o67t53h 5409983421816

Ale vždyť to s církvemi nijak nesouvisí, tak proč to sem taháte?8-o

+5/0
1.3.2018 18:36

P44e67t78r 93K97o72r67e38c58k37y 2593727283881

Helejte pane Roth, ptal jsem se ve vší slušnosti pana kazatele, pokud Vám to dělá problém, nebo jste tady strážce čistoty diskuse, tak jste tedy zaspal v mnoha jiných případech.

No a pokud Vás to uspokojí vzpomeňte si prosím na scénu ze Švejka, kde je vyslýchán psychiatry a poslední ....rce:....,,Né ja na tom trvám"....spokojen, už mě můžete zaškatulkovat;-D;-D;-D;-D

0/−4
1.3.2018 18:41
Foto

J65a66k18u56b 85R74o67t88h 5859643261456

Aha, tak takhle to u vás. je. Hmmmm. :-/

+3/0
1.3.2018 18:56

P37e27t53r 56K27o42r46e38c37k36y 2163637683771

Howgh....

0/0
1.3.2018 19:30

J57a95r55o19s68l31a24v 89D78u11š86e31k 3518563170750

Jak a co církve daní lze snadno zjistit na internetu, je to otázka několika minut.

+1/0
1.3.2018 18:53

P78e92t38r 80K36o39r21e15c80k42y 2393807603381

..není nad to dostat info od řádového člena...

0/−1
1.3.2018 19:31

T39o12m92á27š 95K20u91č39e54r57a 8234235375736

Prosím vás o to to nejde, to nikdo nezpochybňuje, daň ze zisku již církevní firmy platí. Jde o zdanění náhrad za nevydaný majetek a peněz co dostávají církve, aby se postupně mohly odloučit od státu.

+2/0
1.3.2018 19:59

P54e39t20r 94K81o29r60e36c70k39y 2963307653441

..pochopil jsem nejste první,kdo mě upozornuje, ale nejsem poslední, který odbočuje od téma...nebo jste taky správce čistoty diskuse...to jste již druhý a v mnoha diskusích jste též zaspal..a skutečně se platí za mši,pohřby a další úkony daň ,,tak potom mám špatný info..

+1/−1
1.3.2018 20:31

T14o87m88á83š 18K28u72č57e29r57a 8384205645856

Nejsem znalý účetnictví, ale v případě mší, pohřbů nejde o prodej služby, ale dar (kněz je povinen sloužit mši na daný úmysl, ale farník není povinen platit) neziskové organizaci,

0/0
1.3.2018 20:58
Foto

R63a83d32e23k 26P82o40l35i12c29k85ý 6771183781744

I dary jsou příjmy. nicménědaň se neplatí z příjmů, ale ze zisku-od příjmů se odečtou výdaje (respektive od výnosů se odečtou náklady) a teprve zisk pokudnějaký je se daní.

+1/0
1.3.2018 21:24

T32o86m98á88š 36K93u49č69e33r38a 8294555815816

Děkuji za vysvětlení.:-)

0/0
1.3.2018 22:10
Foto

R90a46d52e19k 94P50o16l55i73c17k49ý 6601733611854

Pane Korecký to co uvádite jsou příjmy. Velmi zjednodušeně: příjmy z vámi uváděnýchčinností se sečtou s dalšími příjmy církví. Od toho se odečtou výdaje a pokud jsou církve v plusu pak se teprve z toho rozdíl příjmů a výdajů platí daň.

Stejně tak podnikatelé neplatí daň z příjmu , ale až z vykázaného zisku.

+1/0
1.3.2018 21:20

V64i31l49é63m 78B54a35r51á20k 4746597689436

Platíte manželce za soulož, že vám uvaří, vypere, vyžehlí? Zdaňuje vaše dítě příjem v podobě bydlení u vás doma?

0/0
2.3.2018 9:46

S62t88a86n63i83s52l30a37v 49L35á98t82a33l 8258417351811

Možná to blbě chápu, ale když neplatíte manželce vy - tak ostatní nemusí ?;-D;-D;-D (ona mi vypere zdarma ?)

Tohle přirovnání se nepovedlo ;-(.

Chcete srovnávat rodinný rozpočet s církevním rozpočtem?

U církve se rozdíl z příjmu a vydání zdaňuje (nebo by mělo) jako jakákoliv firma. Jen vydání budou vyšší (Hospice a podobné služby něco stojí) :-). Vše asi ošetřuje nějaký zákon ...

Jinak souhlasím s tím, že soudruzi (a jejich pohrobci) by měli odevzdat napřed svůj majetek (ten kdo kradl) a zbytek by měla řešit restituce.

0/0
2.3.2018 12:32

J86i42ř75í 17K47i73n96d15l 2278137463207

Vy jste možná studoval tak Rudé právo. Můžete popsat, jak církev bojovala o svůj majetek, když nevlastnila žádné vojsko ??? Jak je možné, že za husitských válek přišla u nás o 75 procent majetku, který ji nebyl vrácen. Jinak existovali tři inkvizice světská, Španělská, které nepodléhaly papeži. Pak byl Římská inkvizice.Úkolem inkvizice bylo zkoumání hereze, či odchýlení od katolické víry. Jejím úkolem bylo přivést obviněného zpět k víře. Měla povoleno používat právo útrpné, ale jenom jednou a bylo zakázáno užívat postupů, které vedly k prolití krve, zmrzačení nebo smrti. Inkvizice pokud vydala osobu světské moci, bylo to z její strany přiznání porážky, že církev není schopna zachránit duši z hereze. Také církev neurčovala ani nevydával pokyn jak má světská moc s osobou naložit. Historici a vědci zkoumali inkviziční procesy za období 300 let a zjistili, že předány světské moci, byly maximálně tři osoby ročně. To je méně než v SSSR a méně než u nás v době komunismu u nás.

+4/0
1.3.2018 17:46

P11e97t29r 89K47o21r20e27c61k95y 2883197653361

Vemte si pane nějaký prášek, který bude rychle působit a zítra si přečtěte co jsem napsal. Pane Kindl mluvím o zdanění nikoliv o nabytí majetku a právo si předplatte sám!!!!

+1/−2
1.3.2018 18:02

S80t24a64n94i30s19l19a84v 92L72á36t67a55l 8518237651781

Nejsem čtenář Rudého práva. Ale ty nepravdy ve Vašem příspěvku jsou hodně úsměvné ;-D;-D;-D.

Církev možná oficiálně nevlastnila vojsko, ale v čím dresu bojovali křižáci a jiní loupežníci - obhájci víry a jejich desátky pro církev? (z naloupeného)

Husité okradli katolíky, kteří jim to vrátili po Bílé hoře (bojovali tam proti sobě hlavně česká šlechta, kterou předtím Husité okradli). A církev opět nebyla škodná ;-D;-D;-D.

A porovnávat to se zločiny komunismu je trochu mimo mísu. ZLO (zločin) je pořád ZLO. Nezáleží na velikosti - zlo je třeba uznat a odčinit ...

To soudruzi ještě neudělali ! Církev ano ? (nebo si není ničeho vědoma ?)

Na odčinění snad pracuje (pomoc lidem, na které stát nemá čas ani peníze).

Jsou i vyjímky. Např. Československá církev Husitská vznikla až v roce 1918 a ta nikomu nic nebrala a svůj majetek získala od sponzorů a svých oveček ...

0/0
2.3.2018 12:49

F34r27a90n39t34i10š62e43k 77S29t24r64n35a45d 4854975809476

R^!!R^

0/0
1.3.2018 18:05

Přečtěte rozhovor s Martou Kučíkovou

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz