Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J81o66s79e18f 97P59o45t23r

2. 2. 2018 23:22

Ještě bych si dovolil reagovat na příspěvek soudruha Řezníka :"Kolektivismus nebrat. Viděl jste někde někdy buržozii? Proletariát? Ukažte mi foto. "

Pane Řezníku, důvěrně jsem prožíval, asi tak 20 let, soužití dělnické třídy a dělníků. Jak jistě víte, dělnická třída byla nositelkou veškeré moci . Já jsem dělal vedoucího provozu o 50 lidech, z nichž víc než polovina byla členy KSČ. Jednou za měsíc měli členové KSČ jako vládnoucí strana členskou schůzi, členové, předseda, zástupce OV KSČ. Mě k začátku přizvali a se slovy, my jsme stranická organizace, vedoucí síla společnosti mě vyzvali abych informovat o plnění plánu a o všem co se ve výrobě děje.

Pak mě propustili a schůze trvala dále asi dvě hodiny. O čem se tam bavili, o mně ?, o plnění plánu, že mě vyhodí?, nevím. Po skončení schůze se z vedoucí síly společnosti stali dělníci, kteří jako všichni dělníci na světě, se snažili ulít ze svých povinností, pracovat co nejméně, mít co nejvíc peněz. A tady jsem nastupoval já, abych je přinutil pracovat, plnit povinnosti. Jedou za rok jsem skládal povinnosti na OV KSČ, jak plníme plán, t.j. jak jsem schopen nutit dělníky do plnění pracovních povinností.

Takže je mi důvěrně známá virtuální existence dělnické třídy a reálná existence dělníků a výsledek z toho jasně ukazuje schizofrénii té doby. Dám se vsadit, že pokud příspěvek budou číst mladší lidé, že nepochopí o čem píšu.

3 0
možnosti
Foto

Správně hovoříte o "virtuální existenci dělnické třídy".

0 0
možnosti

J24o35s32e15f 89P24o64t38r

2. 2. 2018 22:57

Pane Nováku, máte naprostou pravdu, karma !

0 0
možnosti
Foto

Konstatováním reality sice lze vybudit nenávist, to však nemůže bránit inteligentním lidem, aby zkoumali realitu a popslai ji.

1 0
možnosti
Foto

Záhadou zůstává, jak někdo může hovořit o třídním boji, když reálně jako fyzické entity existují jen jednotlivci jako fyzické entity. Kolektivismus nebrat. Viděl jste někde někdy buržozii? Proletariát? Ukažte mi foto.

0 0
možnosti

Pane Davide Novaku. Vas clanek jsem jiz cetl mnohokrat a take nekolikrat na strankach iDnes. Chci timto rici, ze jsem cetl mnoho ruznych uvah o vsem negativnim, co se deje v nasi spolecnosti. Ty clanky, podobne vasemu, vyjadrovali pravdu a take stisnenost nad nemoznosti najit reseni. Nejsem filozof, ale jsem technolog, ktery musel prinest to nejlepsi reseni pri priprave postupu pro vyrobu a pro opravu. Pridate-li k teto vyuce take znalosti pricin batovskeho rustu behem prvni poloviny minuleho stoleti, nesmite se divit v prosazovani me vidiny reseni problemu v nasi spolecnosti. Reseni tech problemu o kterych pisete.

Zakladem reseni je dobra organizace statu a to hlavne nahore. V CR se tomu rika "prezidensky system". Jen okamzite musim dodat a upresnit nejdulezitejsi clanek tohoto systemu, ktery dnes vubec nezname. Nazyva se "kontrola a rovnovaha". Blizsi vysvetleni ktere je treba, neni mozne pod timto clankem uskutecnit. Casti tohoto systemu mame jiz v nasi ustave. Je to prima volba prezidenta, prima volba senatoru a take mala ukazka spravneho pojeti prace Senatu, ohodnoceni a schvalovani clenu Nejvyssiho soudu. To jsou ty dobre ukazky. Hodnoceni soudcu je ukazka te zminene kontroly.

Dale nebudu pokracovat. Cele to reseni potrebuje hlubsi diskuzi a pomoc obcanu vyskolenych pro toto reseni.

0 0
možnosti

J24a78n 45R95á20ž

2. 2. 2018 18:04

Nejvíce rozeštvávají společnost a rozdmychávají třídní nepřátelství lidé, kteří voliče Zemana nazývají jako "ty z hospod IV.cenové, nevzdělané venkovany, či rusofily nebo frustrovanými důchodci". Co si má člověk žijící obyčejný život pomyslet nad slovy Šimona Pánka ( zaznamenal jsem na info.cz), že voliči Zemana nemají charakter či Halíka, že volit Zemna považuje za těžké morální selhání, jiného než že právě taková vyjádření společnost rozdělují spíše než že někdo se živí rukama a někdo hlavou nebo že někdo je z vesnice a jiný z velkoměsta.

3 2
možnosti
Foto

Milý pane, hluboce se mýlíte. Společnost nejvíce rozděluje a rozeštvává právě ten, kdo je na Hradě.

A to mě mrzí nejvíc. Vyhrál právě proto, že naprosto cíleně a dlouhodobě společnost rozděluje. To je celé. A takový by prezident vskutku být neměl. Je to o pohledu na svět, o pokoře a odpovědnosti za svěřený úřad.

0 1
možnosti
  • Počet článků 117
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2569x
Jsem kazatelem v Církvi bratrské, učitelem filozofie a etiky na dvou školách a především otcem dvou dětí.

Seznam rubrik