Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a59r93a 68R76a94n12k 1911766239931

Jsem rada, ze jste se pridal k rade vynikajicich blogeru, jako jsou panove Vodrazka, Turner, Kvapil, Hess a vynikajicim fotografum i tem ctyrnohych - ty mame automaticky dane stranou pro V. Pripominate mi vikare z Marianskych Lazni tesne pred 21.8.R^

Po clanku, jako je ten Vas se citim fajn a jdu s knizkou do postele, jsem s 9 hodinovym casovym rozdilem a po bourlivych a vulgarnich volbach tady u sousedu, jste to hezky lidsky rozebralR^

0/0
19.11.2016 6:38

M42i66r70e70k 29P50i81n33k31a62s 7412541517566

"Pražská kavárna" byl řečnický obraz na způsob "čtvrtá cenová". Zajímavé i hloupé názory, lidi poctivé i darebáky, najdeme tam i tam. Prez. Zemana a kol. vnímám dost kriticky, ale např. Halík či Kalousek jsou stejně problematické osobnosti a akorát se snaží na sebe strhnout pozornost. S takovým pocitem nadřazenosti, že by se dalo i říct "pražská snobárna".

Zachovat slušnost, zdravý rozum a vydržet do řádných voleb.

+2/0
18.11.2016 21:44

J14a51r32a 81R17a79n48k 1191786109241

Znamena funkce prezidenta ve state vice, nez nejakych clenu vlady? Zvlastni, nikde jinde to tak nemaji.....

0/−1
19.11.2016 6:39

M50i79r45e36k 68P70i16n53k85a47s 7712471847546

Nechápu Vás, o nikom ze současné vlády jsem nepsal. Causa Brady je tvrzení proti tvrzení. Svůj názor mám a jak jsem psal, projevím u voleb.

+1/0
19.11.2016 11:32

J88a51r35o54s42l97a15v52a 21K71a53n78i20o68k43o54v33á 7872709562787

"pražská kavárna" nepoužívám. Zůstávám u dávného pojmenování, protože je to naprosto výstižné - Pravdoláskovníci. Pro mě to není jednolitá skupina stených či podobných profesí. O provesní zařazení nejde, jde o stejný typ myšlení. A o podobný životní styl... tak nějak mimo normální lidi obyčejných uspěchaných dennodenních starostí i profesí. Kteří neoplývají časem na filozofování..

Pravdoláskovníky vnímám jako pseudoprofesionální Pachatele Dobra = lidi se spasitelským komplexem.. kteří nevnímají život z racionálního hlediska..

Kdyby se jejich aktivity a názory nesnažily vytvářet dojem, že oni jsou nositelé jediné pravdy, té nejvyšší, a že všichni, kdo s nimi nesouhlasí jsou póvlem, nevadili by. Jenže většina jejich prohlášení či texty se tváří cosi jako - nadčlověkismus.

Ve jménu jejich "humanismu" jsou znechuceni lidmi, kteří takto nemyslí. Kteří v rámci svých často fyzicky namáhavých zaměstnání jsou zaměření víc na všednodenní život, starosti, problémy, a proto taky myslí racionálně dopředu, co by je mohlo ohrozit.

Pravdoláskovní idea odmítá předběžnou opatrnost.. opatření. To přece "není morální". MY přece MUSÍME pomáhat.. Vždyť ti cizí jsou nešťastníci a mají "lidská práva".. Uprchlíkům jsme povinni pomáhat, oni mají práva... a my máme jen povinnost? Kde jsou naše "lidská práva" ? My, kteří vnímáme více souvislostí, taky míru nezaměstnanosti a tudíž státní výdaje, státní zadlužení - my nemáme právo odmítat migranty, kteří berou jako samozřejmost, že se zadlužená Evropa o ně MUSÍ postarat ?

Nemáme problémy s žádnými migranty, mimo muslimů. Nemáme problémy s migranty, kteří přicházejí většinou "po jednom", kteří se chtějí do naší společnosti zařadit, asimilovat. Naučit se naši řeč, přijmout naše pravidla a pracovat. Nespoléhat na podporu z našeho rozpočtu. Nebo jen krátce.

Ale máme, a to obrovský problém, s muslimskou invazí ! A jelikož chceme naši zem zachovat v co nejlepším stavu pro generace našich potomků, je to naše povinnost, tak tady nechceme Islám.

+4/0
18.11.2016 18:47

J69a46r96o61s91l34a10v64a 19K42a14n46i36o28k37o22v63á 7452119192977

Nejlépe tuto skupinu popsal autor v článku, který byl sice napsán pro jinou událost, ale o této části společnosti to napsal naprosto přesně - žijí si v jakési slonovinové věži..

Pravda o odcházení - http://jdem.cz/9gut4

+1/0
18.11.2016 18:51

L67u72b82o89m59í47r 20K40a24m83e75n38s75k28ý 3140378913506

tu invazi jste viděla ve Znojmě, čínská slunéčka? to budou spíš budhisti

+1/−1
18.11.2016 19:21

J73a14r86o12s38l49a42v82a 49K15a41n68i51o69k47o79v12á 7722249712417

Zbytečně jsem se zabrzdila na migraci, ale ono těch problémů, které rozdělují naši (a nejen naši) společnost, je mnohem víc - Politická Korektnost, EU, fenimismus, gender aktivismus, apod. Ale i tak bych se zpět nevracela, jenže níže pořád čtu o "třídní nenávisti", a to je nesmysl. Mluvit o třídním rozdělování je už naprostý blábol. Jde o názorové rozpory, jak která skupina společnosti vnímá určité události. Jak je posuzuje, a jak tvrdě odmítá jiné hodnocení. A v tom je jádro pudla, netolerance k jinému názoru.

Část z článku, na který jsem dala odkaz -

Neinteligence inteligentních

Problémem naší inteligence je to, že je povrchní, a proto kašle na svůj vlastní národ. Žije životem „paralelní polis“, oddělené kasty, což je v kontextu svobodných poměrů postoj zcela bez užitku.

Skutečným problémem Česka není konzumně orientovaná „novácká“ veřejnost, již kritizují Havlovi sirotci, nýbrž málo inteligentní inteligence, která neprodukuje politickou elitu a tvoří jen velmi málo intelektuálních výkonů, jež přesahují periferní situaci země.

Naším problémem není prostota prostých, nýbrž nezralost a nabubřelost těch formálně inteligentních.

Jaká je tedy pravda o odcházení Václava Havla? Ta, že neodešel sjednotitel národa.

A problém není v zelináři.

+3/0
18.11.2016 19:26

E86v89a 33K94o58r37b18e60l10o33v84á 4712936362

Paní Kanioková, máte pravdu, ale já bych systematiku této skupiny upřesnila. Podle mě se pravdoláskaři jako vyšší živočichivé, dají roztřídit do několika čeledí.

1) Slunéčka jasná. Sem patří ti mladí a nadšení revolucionáři, co by chtěli měnit svět s obrázkem Maa nebo Che ńa tričku, různí ti obyvatelé klinik a objevitelé té pravé pravdy, vítači na nádražích a dobrovolní aktivisté. Také sem patří batikované sukně, tedy dívky, které k pravdě a lásce přivedl "ten hustej týpek" co je tak strašně sexy a také ženy různých exotických manželů, které si potřebují obhájit svůj spackaný život. Ovšem jen zlomek slunéček jimi zůstává po celý život, buď dostanou rozum nebo postoupí evolučním vývojem do vyšší kategorie. A to jsou.

2) Profesionální pachatelé dobra neboli též mšice. Rozlezlí v různých ne-ziskovkách a jiných pochybných institucích se navenek chovají nenápadně, ale přisáti na šťavnaté penězovody sají a sají. Stejně jako mšice vytvářejí rodinné kolonie a zbavit by se jich dalo snad jen chemickým postřikem.

Nejvyšší kategorií je ovšem.

3) Pražská kavárna. Nemylte se, oni nežijí ve slonovinové věži s hlavou v oblacích, naopak stojí pevně nohama na zemi a moc dobře vědí, o co kráčí. O moc, slávu, pocit nadřazenosti a intelektuální převahy nad lůzou a v první řadě o prachy .Je to kategorie lidí, která chce být na výsluní a mít se dobře, ať už je politická situace jakákoliv. Pokud se v nějakém režimu neměli dobře, tak jen proto, že včas nepřevlékli kabáty. To, že se chovají sluníčkovitě není jejich přesvědčením, ale tím, že se to teď zkrátka v těchto kruzích nosí a zdůvodňuje to jejich nároky. Přesto nejsou spokojeni, protože je svět mimo ten zatracený čechistán nezná a nejeví o ně zájem, což je neskutečně štve, a proto na svůj národ házejí špínu.

+3/0
18.11.2016 21:45

E14v20a 65K44o43r56b76e96l14o97v54á 4412166902

Co to plácáte? Na rozdíl od této knihy lidé vědí, co je ta kavárna. Je to jen shrnující označení, stejně jako vy používáte slovo kremlofil. Přece pokaždé nemusím včechny vyjmenovávat Halík, Šiklová, Dientsbier, Černý, Kocáb..........

+3/−3
18.11.2016 11:20
Foto

R94o25b40e23r30t 19H86o24r62á17č78e21k 5342316496805

Zkuste definovat pražskou kavárnu. Nikdo toho není schopen...

+1/−1
18.11.2016 11:31

E56v96a 57K42o42r69b46e38l80o25v64á 4882846352

Neformální účelové společenství levicových intelektuálů, zaštiťující se osobou Václava Havla, snažící se se přesvědčit veřejnost, že mají z titulů sirotků po Havlovi právo na úctu, všeobecný respekt a veřejné hmotné statky.

+5/−2
18.11.2016 12:43
Foto

R49o27b31e27r65t 83H91o70r50á84č49e89k 5572586646315

Aha, takže když to není levičák nebo intelektuál nebo není fanda Havla, tak to není člen PK? Já nejsem ani jedno a Zemana nemůžu ani vidět... A co s tím má Praha a kavárna?

+6/0
18.11.2016 12:51

E32v54a 56K33o50r57b82e73l57o34v78á 4112426152

Pražskou kavárnou byste byl zván, pokud byste z titulu nenávisti k Zemanovi požadoval pro sebe nějaké výhody. A pražská kavárna už se stala prostě termínem bez nějaké logiky, něco jako španělský ptáček.

+2/0
18.11.2016 16:46
Foto

M54a96r38i37e 66J61a89n16d65o65v88á 8851553715916

Pane Horáčku, vy jste pražská kavárna. Jenom o tom nevíte ;-D

0/0
19.11.2016 8:45
Foto

V52á22c87l73a58v 91C19h41u61c83h90m43a 6565691408146

Já bych viděl jeden podstatný rozdíl mezi dneškem a Orwellovými díly. V nich je svět bipolární. Vládnoucí kasta a "otroci". Dnes je ovšem těch "tříd" nekonečně mnoho a v podstatě všichni bojují o moc. A nad nimi existuje jedna úzká "třída", která tou mocí skutečně vládne. Všichni ostatní žijí sice v totalitě, ale s iluzí jakési svobody a demokracie.

+4/0
18.11.2016 11:16

D89a38v45i40d 51N60o29v90á12k 7419254876908

A kdo je, prosím, onou úzkou třídou, která všem vládne? Tedy pokud to lze takto veřejně napsat.

+1/0
18.11.2016 14:42
Foto

M44a64r12i20e 80J14a22n90d37o82v22á 8441653755526

Podle logiky hradních lžinenávistníků nemáte pravdu. Podle nich je u nás společnost také bipolární. Buď obdivujete Havla, nebo jste pražská kavárna

0/−1
19.11.2016 8:48

L74u27b42o46m34í61r 97K56a19m41e50n90s91k95ý 3700278753316

jo, psal je o tom včera, Třídní nenávist je osvědčený zdroj energie, ovšem jsou to hrátky s ohněm, hrozí požár

+1/−1
18.11.2016 10:52

J50a27r28o88s33l74a64v27a 23K62a54n33i94o85k84o76v25á 7842979772637

Třidní nenávist? Co to je za blábol ?

Jde o čím dál větší rozdělování společnosti na MY a ONI. Na ty, kteří berou život většinou hodně racionálně, a na ty, kteří se pořád vznášejí v nějakých utopiích, vizích a Mesiášství..

0/0
18.11.2016 18:59

A39n45n17a 92R78a40d22o30v93á 8654657457239

"Třídní nenávist"...už kecy o "noblesním knížeti" nám ty vrstvy trošku začaly rozdělovat, řekla bych. Umělci, kteří porážku knížete nedali a nebyli schopni se vyrovnat s demokraticky zvoleným protikandidátem, nebyli schopni ani uznat jiný názor. Všimnul jste si, jak se sesypali na M.Dejdara, když tehdy podpořil Zemana? Co to je, když má někdo plnou pusu demokracie a nerespektuje jiný názor? A titíž teď zase vylézají...

1)Nevyplácí se opovrhovat "obyčejnými lidmi", zejména když to dělají lidé kteří umí vesměs jen kecat, jsou přisátí na státní struk, do kterého ti opovrhovaní přispívají. A o médiích ani nemluvě. Veřejnoprávní televize (+pár dalších médií) straní těm "jakože správným" tak okatě, že už to ani víc nejde.

2)Prezident Zeman má plno chyb, je ješitný a občas šlápne dost vedle, minimálně způsobem projevu, nicméně hloupý opravdu není a média jdou proti němu nehorázně. I když jsou věci, kterými si to "pohnojil sám", některým novinářům to nestačilo a mockrát překroutili nebo povytrhali z kontextu co se dalo. (btw.nevolila jsem ho, nejsem jeho fanynka, jen na některé věci mám stejný, nebo podobný názor)

- Toto jsou dle mého dvě zásadní věci, které - dle mého - rozdělují, či přiživují rozdělení společnosti.

+9/0
18.11.2016 10:45

D24a58v33i85d 93N66o81v16á47k 7449124846458

Nemyslím si, že úplně vše, co prezident vyřkne, je mimo. Nejsem slepý k jeho odpůrcům a jistě je nekriticky nebaštím. Ale článek je o štěpení společnosti a podněcování třídní nenávisti. "Kavárna" jako množina, třída, skupina. A to má nebezpečný potenciál.

+1/0
18.11.2016 15:03

J63a16r24o80s84l28a96v67a 21K80a21n94i53o44k52o96v29á 7952889862817

Těch skupin máme dnes, a nejen u nás, hafo -

tradiční k ekonomickému systému - levice / pravice

eurohujeři / euroskeptici - bruselský socík

pravdoláskovníci / realisti

gender aktivisti, feministky, homosexuálové, kteří chtějí adoptovat děti / zastánci tradiční rodiny

vzdělávací systém, který produkuje nesmyslné humanitní obory a ofrklé dítka s jejich "dětskými právy" / místo aby byl ten systém přísnější a víc důraz na technické obory

vítači prchlíků / odpůrci jejich přijímání - Islám

Blízký východ - podpora západu tamním rebelům a spojenectví s SA, Tureckem a podobnými režimy / a lidi, kteří vnímají ty sunnitské země s fanatickým Islámem jako ty horší

+2/0
18.11.2016 19:47

J70a35n 52S38o90u40č95e56k 2901116158179

Dobrý den. Obě knihy jsem četl. A ačkoli v nich Orwel nadčasově vystihl praktiky totalitní společnosti, zdá se mně, že neméně dobře pasují i na naši současnou dobu.V prvé části s Vámi souhlasím. V té druhé již tak docela ne. Myslím si, že tzv."pražská kavárna" nebyla vytvořena jako nepřítel,kterého by se měl lid bát. Alespoň ne establishmentem. Ten naopak vytváří nepřítele z Ruska, ruských agentů, Číny a vůbec východu všeobecně. Myslím si, že máme mnohem reálnější nepřátele, ale o nich je zakázáno mluvit.

+5/−2
18.11.2016 10:33

D42a75v15i15d 22N80o46v47á55k 7139764226898

Domnívám se, že žádná "kavárna" neexistuje. Že se vytváří jakýsi podivný konstrukt, do kterého spadají ti, kdo jsou proti Hradu. A v tom vidím problém, nikoli s kritice prezidentových odpůrců, ale v tom, že se z nich dělá skupina, třída...

+1/−1
18.11.2016 10:55
Foto

D49a32l38i19b28o48r 23B97a62r92t79o71š 5514930867109

no a když se podíváte do současnosti či velmi nedávné minulosti jak jistý Kalousek neustále dštil nenávist na Babiše a jak tomu dnes obrovská část lidí věří, pak je to tak....

celý popsaný fakt s nepřítelem je totiž základním kamenem vládnutí.....ono se ví, že skupinu nejvíce stmelí společný nepřítel a proto se dnes ve světové politice dští nenávist vůči Rusku.....a na druhou stranu se šíří láska k USA...a tím máme i vyřešeno, kdo je tím skutečným vládcem....

ruské filmy u nás nejsou, amerických plná televize...ale jsou fakt ty americké filmy mnohem lepší než ty ruské..takže není divu.....ono když chcete lidi manipulovat musí to vypadat jako že to manipulace není.....a to umí Amíci mnohem lépe než Rusové

za další má společný nepřítel i za následek odkanalizování vzteku za nedokonalý život...asi tak jako kdysi církev slibovala krásný posmrtný život za poslušnost pánům v době normálního života...stejný princi jako dnes používá IS oněch pověstných 72 pannen v nebi pro sebevražedné atentátníky....

pořád to stejné a lidi to pořád neprokouknou......

Z důvodu odkanalizování vzteku se také bude u nás..tedy v Evropě vytvářet další sociální vrstva složená převážně z migrantů, kteří se nezačlení do společnosti....opět další nepřítel a to vše jen pro to, aby si vládnoucí třída mohla dělat co chce....

děkuji za námět a za perfektně zpracovaný článek....

ještě bych jen dodal, že k této kategorii knih patří i THE BRAVE NEW WORLD a ČAPKOVA Válka s mloky, Krakatit a R.U.R.

Čapek byl navrhnut na Nobelovu cenu za literaturu ale nedostal ji...škoda....myslím, že byl právě tak dobrý možná dokonce i lepší než Orwel a Huxley

+5/0
18.11.2016 10:23

F20r29a79n15t87i21š67e46k 90P16e25t51r48í36k 6665581404481

Bohužel jsou představitelé neomarxismu a multikulturalismu až moc skuteční.

+4/0
18.11.2016 10:17

M51i18l67o46š 72D62v91o18ř78á82č34e43k 2705858580474

Jiste. Knihy lze i cist aniz by clovek plne chapal jejich sdeleni a tudiz dokazal dobre aplikovat na konkretnim prikladu.

+3/−1
18.11.2016 10:13
Foto

M44a82r96i16e 12J37a64n91d27o22v32á 8711583355366

Evidentně mluvíte z vlastní skutečnosti. Ale mohu vás možná trochu uklidnit. To, že se vám nepovedlo aplikovat učení z knih Marxe a Lenina, nebyla jenom vaše chyba. Byla to chyba i toho učení :-D

+2/−3
18.11.2016 10:19

T31o40m13á52š 78P42í73c56l 3266233781417

Bolševické manýry tady dlouhodobě na diskusi nejlépe reprezentujete vy.

+4/−3
18.11.2016 10:34
Foto

M83a21r57i44e 38J91a11n91d82o60v33á 8451233525746

Kdybyste znal význam slova bolševický, tak bych se nad tím i zamyslila:-)

+2/0
18.11.2016 11:01

T28o60m39á30š 59P52í56c13l 3126673431787

Ale jo, mohla byste zkusit něco, co jste ještě nevyzkoušela, takže vám fandím.

+1/0
18.11.2016 12:08

T14o70m36á79š 92P32í94c79l 3796693761927

Vaše přirovnání je převrácené naruby. V Orwellových románech byli ti nepřátelé haněni estabilishmentem, zde je ta pověstná "kavárna" jeho součástí, o akcích referuje státní televize, na akce chodí poslanci, bývalí premiéři i další prominenti vládnoucího režimu. Tudíž ekvivalent k nepřátelům z Orwellových románů musíte hledat úplně někde jinde.

+12/−2
18.11.2016 9:50
Foto

J78a56n 43H52a69v17e66l38k36a 3671546951865

Přesně, karma.

+1/−1
18.11.2016 9:46

J91i29ř88í 37Ř18e54z75n94í22k 4962312563805

Když si přečtete heslo Wikipedie Děkujeme, odejděte, tak snadno zjistíte dvě věci:

1) že signatáři této výzvy se sešli k podpisu v pražské kavárně Slávie, 2) že jeden z iniciátorů této výzvy hovořil o kavárenské revoluci. Jinak řečeno, okruh osob kolem této výzvy se sám takto označil.

Proč tedy mluvíte o tom, že pojem pražská kavárna není v dostatečné míře konkretizován, což už učinil Mitrofanov v Právu?

+5/0
18.11.2016 9:46

J39a23r27o71s93l58a82v 46N50á12p19r13s42t94e11k 6155526

Když tak připomínáte výzvu "Děkujeme, odejděte" už tehdy mi připadalo komické, jak teatrálně projevil porozumění této výzvě Václav Havel.

Kdyby svůj souhlas s výzvou mínil upřímně, šel by ostatním příkladem a sbalil by si švestky jako první.

+4/−2
18.11.2016 9:50
Foto

M46a25r40i92e 11J13a16n52d71o25v10á 8971663595216

Skvěle napsáno, ale myslím, že ten "třídní boj" se už prezidentovi Zemanovi podařilo rozpoutat. A nejen třídní boj, ale po vzoru komunistů štve společnost i proti inteligenci, jak je jasně vidět z jeho přezíravého jednání s rektory a profesory vysokých škol

+3/−2
18.11.2016 9:28

J95i88ř76í 52Ř20e63z72n95í22k 4502512263785

Ti profesoři a rektoři sami dobrovolně bojkotují pozvání prezidenta.

+4/0
18.11.2016 9:47

J33a74r58o74s88l68a60v 15N25á87p38r20s20t29e32k 6425826

V uplynulých dvou desetiletích došlo k jakési inflaci vysokých škol.

V situaci, kdy v každém okresním městě je několik univerzit, už nemá hodnost vysokoškolského profesora tu vážnost jako kdysi.

+7/0
18.11.2016 9:55
Foto

M47a83r52i96e 17J53a27n57d93o87v72á 8291273515596

Jenomže ono se nejedná o profesory a rektory z nějakých lžiuniverzit z Horní Dolní. Navíc inženýr ekonomie by se vedle nich mohl cítit trochu méněcenný, že?

+2/−1
18.11.2016 10:22

J85i36ř28í 95Ř66e34z18n96í97k 4152792113485

No ani nemá ten plat.

0/0
18.11.2016 10:48





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.