Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J45a88r39a 91R61a31n57k 1531936569141

KarmaR^

+3/0
31.1.2015 20:03
Foto

J30a40r97o51m43í56r 27P35e97t77ř10í17k 6284311339678

Tak při připomenutí 70. výročí osvobození Osvětimi jsme se dozvěděli, že Osvětim osvobodili Ukrajinci, jež patřičně reprezentoval prezident Ukrajiny Porošenko, který vede vyhlazovací válku proti vlastnímu národu.

Takže místo piety- šaškárna.

0/−5
31.1.2015 19:31

V44l76a66d16a 84S36i69m53o71n93i84k 3979383933175

Aspoň jednou si prosím po sobě ten text přečtěte, než ho pustíte do světa. Máte tam hrubek jako máku. Místy se to opravdu nedá číst.

0/−1
31.1.2015 17:35

J90i49ř76í 60J42i42r52o13u33d93e72k 8556779454804

O autorovi:

Jsem kazatelem v Církvi bratrské, učitelem filozofie a etiky na dvou školách a především otcem dvou dětí.

...

+1/−1
31.1.2015 17:37

Z21d70e38n63ě22k 76D37a49v29i93d 6700537781489

to jsem si nepřečetl...;-)

0/0
31.1.2015 17:39

J71i29ř96í 13J70i18r67o51u69d90e34k 8916729424224

I o tom to je. Souvislosti. :-/

+1/−1
31.1.2015 17:43

V22l80a90d17a 89S82i23m69o73n81i40k 3639983573665

Snad právě proto by mohl ovládati jazyk mateřský podstatně lépe.

+1/−1
31.1.2015 17:39

J70i87ř73í 64J61i73r74o51u17d36e23k 8696109464384

Nejenom...

0/−1
31.1.2015 17:44

Z30d13e93n36ě16k 22D78a46v87i65d 6570587321319

máte pravdu...ale toto psaní není o chybách....ale o názoru...a autor nemusí být literát...ač mám k článku výhrady...v tomto se ho musím zastat...hezký den...ZD...;-);-);-)

+2/0
31.1.2015 17:38

V40l54a67d92a 13S29i46m28o18n80i48k 3469383833795

Literát být nikdo nemusí, o to se nepřu. Nicméně přiměřená  jazyková úroveň, podpořená třeba jazykovým korektorem,   očekávaná už od žáčků základní školy, neuškodí ani kazateli a filozofovi. Forma souvisí velmi úzce s obsahem, i když Vy tvrdíte něco jiného.

+2/0
31.1.2015 17:42
Foto

M76a23r23i32e 45P61o36k69o72r50n53á 9915514840

Ono s těmi omluvami... Moc dobře mám v paměti, jaké bylo haló, když se Havel a čelní představitelé římskokatolické církve při různých příležitostech omluvili za brutální činy a vraždy při odsunu Němců. Takové omluvy jsou sice hezké, ale dokud to nepřijme a neuzná většina společnosti, tak nejsou moc platné. Ruská společnost se s tím postupně vyrovnává, viděla jsem hned po převratu v 89 ruský film na toto téma, byli dál než my. Hlavně, že slepice z hnutí Femen podřízly kříž, který byl věnován občany obětem gulagů a stalinské zvůle.

Jinak dost splácaný článek.

+5/−2
31.1.2015 16:47

I98v14o 25H52l30a76v81ů54n75ě96k 1279900129948

Ruská společnost se s tím nevyrovnává skoro vůbec. Důkazem jsou vymyté mozky Rusů na Ukrajině, kteří označují slovem fašista naprosto kohokoliv. V Rusku je totiž slovo fašista nenávistná bezobsažná nadávka, horší snad je jen nadávka žid a nadávky spojené s matkou dotyčného.

Komunismus je pro většinu Rusů posvátná kráva a nějaké oběti v gulagu nebo vlastní vojáci postřílení politickými komisaři za války je nemohou rozházet.

+5/−2
31.1.2015 16:57

Z22d87e69n83ě94k 65D21a51v43i35d 6860697131839

poslouchal jsem jistého ...mám dojem jmenoval se Kvapil...neznám již hodnost jakou měl při bitvě a dobývání nějaké kóty na Dukle s armádou gen . Svobody a ten veřejně někdy v roce 2004 při živém vysílání prohlásil ...že sám zastřelil 2 vojáky ze své čety...kteří chtěli se otočit a ztáhnout....tvrdil...že to musel udělat z důvodu...že by tím demorizovali mužstvo a že nemá výčitky....takže...oni nejenom bolševici...ale i čecháčkové...mám dojem že ten pořad se jmenoval Mylníky???jinak jsem četl nádherný slogan..." Válku vyhrávají jenom hrobaři.."...hezký den...ZD...;-);-);-)

0/0
31.1.2015 17:24

J93i52ř58í 36Ř94e42z19n76í32k 4932182173975

S Vašimi názory na vedení války bych nechtěl sloužit pod Vašim velením.

0/0
31.1.2015 18:18
Foto

M31a47r26i15e 53P58o41k56o84r79n69á 9965844730

Jak myslíte, že to probíhalo místy na Ukrajině? První sled pochytaní branci, za nimi "uvědomělí" hoši. Porošenko vydal rozkaz neustupovat, ten druhý sled to jistil. Neptejte se mě na zdroje, nepíšu si, který den a na které TV někdo vykládal zážitky z boje a ani na to nemám nervy, je to strašné.

0/0
31.1.2015 18:29
Foto

J56a69r89o64m59í72r 96P60e32t47ř89í95k 6684841459648

Jsou to strašné věci, které válka přináší. Též jsem o tom něco četl. Jednotka vyslaná do útoku začala panikařit a utíkat z boje. Pokud by panice propadli i ostatní, tak hrozilo zhroucení celého útoku a minimálně stovky mrtvých.

Velitel se prostě musel rozhodnout a tímto činem ve skutečnosti zachránil stovky životů.

+1/−1
31.1.2015 19:39

J75i74ř86í 67J89i14r26o30u43d20e71k 8376199714874

Co se ,,odsunů" u nás týká, i tam jsou výklady často účelové. Zvěrstva se děla. Šlo o dozvuky války. Kdo si dnes připomene projevy některých státníků z období II.WW.

,,A zabte KAŽDÉHO Němce, na kterého narazíte"!Z lidí to podpisem kapitulace Německa nezmizelo. Nenávist z války přetrvávala minim. dvě generace.

Mimochodem, to dnes opět poznává po svém i Ukr.:-/

0/0
31.1.2015 17:10

V39o19k68o61u16n 42V38l57a43d10i70m24i78r 8242568899558

No, skoda ze nikdo nehlasal zabte kazdeho komunistu na ktereho narazite. To by bylo veselo.

+1/−1
31.1.2015 17:22

J20i29ř14í 93J19i27r83o52u52d69e31k 8496119694504

Ale hlásal. Třeba bří Mašínové a spol.

A jinak všechno u nás zamet samet;-(

+2/0
31.1.2015 17:25
Foto

M59a58r59i85e 98P32o39k32o47r27n53á 9675284880

V mé rodné vesničce někteří už před 68 říkali - na kandelábry s nima. Jenže časem ten si vzal tu z té rodiny, ta zase tamtoho a ejhle, jeden dědeček by vnoučatům pověsil druhého dědka? Nemyslitelné.

+2/0
31.1.2015 18:23

J47i15ř85í 30J25i26r89o67u92d30e91k 8846199624724

To máte tak paní. Ono to věšení bylo vždy signifikantí pro jisté ,,skupiny" lidí. ,,Vtip" je v tom, že mnozí věšení druhých schopní, byli právě těmi kovanými kom. Samozřejmostí, že z ,,přesvědčení". Na tom stály v podstatě jak kom., tak nacist.režimy. Mnozí z nich by byli z toho ,,přesvědčení" zas kovanými nacist, pokud by byl Áda u moci. Z takových např. byli po válce i leckteří ESTÉBÁCI!Gaunery, slabochy a křiváky s máslem na hlavě dokázal a dokáže vždy využít kdejaký režim:-/

+2/0
31.1.2015 18:37

M16i18l41a39n 29R63a29d63e69k 3897326801951

R^mate pravdu, ale je to volani na pousti.

+2/0
31.1.2015 16:37

Z66d76e65n58ě64k 62D15a63v45i28d 6850527601919

ještě by pan autor měl vysvětlit rodíl mezi gulagem a koncentračním názorem...ono je to možná pro někoho nepochopitelné...ale obojí je nesrovnatelné...třeba již to...že gulag byl na dobu dočasnou...formulovanou jako trest...za cokoli...to že rozhodovali o zařazení do tohoto pracovně trestného tábora lidi..kteří rozhodovali je samozřejmá zrůdnost...ale kolik židů by si raději vybralo gulag jakýkoliv....než Osvětim...pokud by tu šanci měli...a jinak pan autor historii popsal podle sebe jak se mu to hodilo...pomalu se zde historie obrací...PLR ministr tvrdí ...že Osvětim osvobodili UA....Jaceňuk zase ...že SSSR v roce 44 45 napadl UA a Německo a nikdo se k tomu dneska neohrazuje...a za chvíli se dovíme ...že Ukrajinci byli v lágrech ti nejhodnější a že by se židi upalovali sami za živa za pomocí zajatých Rusů...kdyby jim v tom UA nebránili...hezký den všem....ZD....;-);-);-)

+3/−3
31.1.2015 16:15

D65a39v93i24d 23N76o59v40á18k 7219374986348

Ano, můžeme diskutovat o rozdílech mezi gulagem a konc. táborem. Jenže pointa je jiná - jak se tyto dva režimy vyrovnaly se svojí brutální minulostí a v tom je zásadní rozdíl.

+7/−1
31.1.2015 16:21

Z28d50e25n39ě91k 45D92a11v26i63d 6420307551579

pane Novák ...jistě máte kus pravdy a k tomu ještě tu svou...ale...bývalý SSSR nebylo jenom Rusko...a do gulagů chodili...kdyby nebyla 2.sv. válka jenom obyvatelé SSSR...takže by se museli Rusáci omlouvat sobě a zda to neudělali nebo ne já nevím...jinak koncentrační tábory byly úplně jiného ražení...asi takto...Gulagy byly pracovně trestné POLITICKÉ tábory a koncentráky byly vyhlazovací...a jinak omluva Němců???vemte to zpět...že to neudělali za komoušů...ale až po roce 89...to se s omluvama strhl pytel a hned chtěli Sudety...účelová a nebo pozdní omluva není u mne omluvou...pokud Vám někdo ...nedej Bože...zabije někoho z rodiny a přijde se Vám omluvit až třetí generace...budete to brát jako omluvu??? a ještě řekne ...omluvil jsem se ...ale děda musel zaplatit pokutu...tak ji chci zpět...rozbrečet se a nic jiného neudělat...to umí i každý lump...hezký den Vám přeje ZD...;-);-);-)

+1/−3
31.1.2015 16:44

J18i69ř88í 55K85i68n71d63l 2338757743197

Ano pane Davide,  byly pracovní a podle Ruska tam umíralo 20 000 lidí ročně. Takže to číslo bude určitě větší. Před  druhou světovou válkou do Ruska uteklo spousta Čechů a Židů. Všichni skončili v Gulagu. Při zakládání naší jednotky  v Buzuluku byli propuštěni a byli tak zbídačeném stavu, že  přes veškerou lékařskou pomoc někteří zemřeli.

+3/0
31.1.2015 16:51

L13u45d35ě68k 54K31r65a38t85o22c29h88v92í16l 9665904481754

Všichni skončili v Gulagu? Proč lžete?

+1/0
31.1.2015 17:03

Z61d93e66n29ě51k 70D29a64v51i39d 6620647261499

pane Kindl...máte pravdu..ale zase ne celou...ale již jsem psal...kdyby nebyla sv. válka....heleďte se já se SOVĚTU nezastávám....ale to nejsou jenom Rusáci...ale do gulagů je neposílal Stalin...ten hnedka nechal zabíjet ...to vím e všichni...ale velitelé nebo správci gubernií a to rozhodně nemuseli být Rusáci...ale byla tam spousta národností...stačilo nejdeš a nedáš...a šel...tak to prostě byloa pokud tam umíralo 20000 idí za rok..přiznám se ...nevím ...ale věřím...tak si to znásobte 6x a porovnejte...vím ...že to berete možná jako cinismus...ale chci tím jenom poukázat na rozdíl mezi gulagem a koncentrákem...domnívám se ...že to co stihli Němci ve vyhlazovacích táborech za dobu 6 let...nestihli Sověti za celou svou dobu...protože oni potřebovali pracovní sílu...ne z rampy do plynu...proto stále tvrdím...že Židi by si raději vybrali sovětský gulag...jak německý koncentrák....kdyby jim byla dána možnost....ono jste opomněl i to ...že někteří Němci ...zajatci se vraceli po válce 4 - 5 let z gulagů..atd...to že to bylo zvěrstvo jsem již napsal nahoře...ale rozdíl mezi gulagem a koncentrákem je veliký....hezký večer ZD...;-);-);-)

0/0
31.1.2015 17:16

Z64d82e42n56ě75k 57D19a21v63i27d 6700947501109

cynismus

0/0
31.1.2015 17:26

J62i78ř11í 80K24i57n24d80l 2518837933647

Ano pane Davide, do toho je třeba započítat, že   od roku 1930-1931, zemřelo  6 mil. lidí hladem. Odhaduje se z dostupných dokumentů, že v době Stalina přišlo v SSSR násilně o život  40 milionů lidí.

+1/0
31.1.2015 17:59
Foto

J48i89ř79í 35H74e30r95m78á33n19e73k 4196252902660

To je opravdu "moc hezké". A co z toho máme vzít dnes? Asi to myslíte takto: "Rusové a Putin jsou hajzli, protože tam Gruzínec Džugašvili zavraždil 40 miliónů lidí?

+1/0
31.1.2015 21:47
Foto

J49a39r49o57m56í29r 28P11e71t37ř81í50k 6684351829418

Oficiálně doložených obětí Stalina je asi 750.000. Je to strašné číslo, ale belgickému císaři Leopoldu II. se připisuje v Belgickém Kongu na 10.000.000 obětí.

0/−1
31.1.2015 23:25

V57o62k20o18u29n 41V38l51a49d98i70m75i52r 8142918649328

Pane Davide, kdyby nebyla valka, chodili by do koncentraku take jen obyvatele Nemecke Rise. Nevybral jste si zrovna dobry Argument.

A Vase srovnani koncentraku s gulagy take kulha na vsechny nohy.

tak v prvni rade byly nemecke vyhlazovaci tabory, kde zide sli rovnou na smrt. Ty nelze s gulagy ani koncentracnimi tabory srovnavat. Svym zpusobem byly homanejsi nez ty koncentracni tabory a gulagy. Ti chudaci to meli rychle za sebou a netrpeli.

V nemeckych koncentracnich taborech museli vezneni pracovat, dost casto v prumyslu a meine casto na stavbach. Ale meli k tomu pomerne vhodne obleceni.

V gulacich lide trpeli v hadrikach zimou a pracovali hlavne na sibiri na stavbach.

Co se tyce jidla, bylo to asi stejne.

+3/0
31.1.2015 17:21

Z90d73e50n11ě35k 47D44a29v87i17d 6970927791369

nu pane Vokoun...to jste mě překvapil s Vaším názorem...nedávno běžel v tv film o této debatě...hrál tam Mádl atd...přiznám se že název mi utekl...myslím si...že by Váš názor před synagogou neobstál...hezký večer....ZD....;-);-);-)

0/−1
31.1.2015 17:32

V52o50k77o26u56n 14V82l47a18d11i96m18i56r 8572528589668

On film pane Davide je vzdy uplne jiny nez skutecnost. No a pokud si myslite, ze bylo ve stredoveku lepsi lamani v kole nez steti hlavy, je to vas nazor.

+1/0
31.1.2015 17:36

Z45d26e27n76ě61k 41D39a31v25i75d 6870407331409

zajímavý názor...;-)

0/0
31.1.2015 18:03
Foto

J57i68ř71í 27H35e73r87m44á60n49e53k 4646492142270

No, oni ho nejprve přivěsili, ale hned ho polomrtvého sundali. Pak mu otevřeli břicho, vyňali mu vnitřnosti a ty, před jeho očima spálili.

A pokud už to měl mít za sebou, tak ho sťali a pokud ne, tak ho nechali uvláčet koňmi.

Ale musím se přiznat, že v tom závěru jsem si už trochu přibásnil. Ale tak nějak probíhala krutá poprava prvního milence Kateřiny Howard, manželky Jindřicha VIII.

Jejího aktuálního milence místo toho pouze milosrdně sťali.

0/0
31.1.2015 23:06

J89i85ř76í 38J50i61r76o62u58d90e18k 8486939414384

Težko srovnávat.

Hitlerovské Německo bylo poraženo. Bylo více než čtyřicet let pod kontrolou vítězů II.WW. Proběhl Norimbersk. proces, proběhla tzv. denacifikace. Vznikly z něho na tuto dobu dva státy. Vše má nějakou kontinuitu.

Stalinovo Rusko bylo jedním z vítězů II.WW. Po čase, za N.S.CH., byl odsouzen kult osobnosti J.V.S. Proběhly ,,nějaké" změny a ,,přiznány některé chyby" .

V šedesátých letech se to projevilo i u nás.

Omluvy za minulost byly vyjádřeny i za ,,Gorbyho" i za Jelcina.

Toto vše jsou dohledatelná historic.fakta!Jak na ně dnes kdo nahlíží, bere všechny souvislosti v potaz, či o nich neví, nebo je i ignoruje, totˇ otázka jiná.

Nikdy by se však neměla stát předmětem spekulací a závěrů, hodících se, jak komu, v současnosti!!

+3/−2
31.1.2015 17:01

J93i16ř83í 70J49i48r84o39u27d83e78k 8106649774334

Copak pane Kindle. Vám tato FAKTA ,,nevoní"?:-/ A proč asi8-o Nezapadají Vám do Vašich ,,shémat";-)

+1/0
31.1.2015 18:19
Foto

M95i91r35o14s34l88a20v 12M82a77c80e16k 5221365260352

Ano, gulagy jsou trauma nejen minulosti, ale hlavně současnosti. Napčíklad americký gulag na Guantánamu nebyl dosud náležitě odsouzen nejen v médiích, ale také v politických kruzích, je to třeba od našich špiček, všetně Zaorálka a Knížete vyžadovat !!

+2/−7
31.1.2015 16:12

J92i13ř32í 54J47i80r77o63u78d15e56k 8596539704604

Vzíti ,,kousek" z historie, něco z toho vypíchnout, pak to nějak formulovat a na blog to ,,připíchnout"8-o:-/ To tedˇ frčí, to tedˇ letí, pomotaný hlavy dětí. Zas pak mnozí mohou ,,jíst" servírovanou nenávist. :-(

Ignorovat historii jistě není dobře. Naopak! Hledat v ní však paralely se součastností, často účelově, může bý mnohdy nejen zcestné, ale i nebezpečné. A ani to by se nemělo ignorovat. I současní kom jsou jistě v mnohém opovrženíhodní, a právem. O tom žádná. Nejsou však jediní. I ti, kteří v podstatě vyznávají totéž, zdánlivě v opačném gardu, se však až o tolik v mnohém neliší. Klasický odezdikezdizmus. Tam jsou ta největší rizika. Pro současnost!

+3/−2
31.1.2015 15:40

I21v83o 35H93l25a23v89ů16n48ě82k 1139110919678

A co kdybyste místo smajlíků napsal konkrétně, v čem autor nemá pravdu?

Posílal SSSR vlastní lidi bez soudu do koncentráků, ano nebo ne?

Umřely v SSSR, Číně, Severní Koreji, Kambodži a jinde ty vlastních miliony lidí, nebo ne?

Proč byla všude cenzura?

Proč neexistovaly svobodné volby?

Je vstupenkou do komunistické strany inteligence nebo stačí poslouchat příkazy?

Hodnotí komunismus lidi podle charakteru a dobrých skutků nebo podle recitace bludů Lenina a Marxe?

+5/−1
31.1.2015 16:03

M41a71r13t10i58n 84K96a42v32k85a 4256241702342

Kdyby jen svoje, ale i československé občany, když nás v roce 1945 "osvobodil"

+6/0
31.1.2015 16:05

Z29d42e60n57ě21k 27D68a31v86i41d 6110227131959

to co se dělo vSSSR bylo to samé po nástupu Hitlera...ještě před válkou...stačí jenom křišťálová noc...atd...

+3/0
31.1.2015 16:05

J82i70ř43í 79J84i95r46o42u52d58e94k 8856639784614

Možná, že kdyby jste si můj příspěvek přečetl ještě jednou a nesoustředil se jen na smajlíky, třeba by jste jej i pochopil.:-(

+3/−1
31.1.2015 16:20

I49v78o 11H51l64a86v16ů32n55ě88k 1749980199848

Četl jsem to třikrát a nepomohlo to. Co konkrétně autor vytrhává ze souvislostí? Co je špatného na srovnání minulosti a současnosti? Byl jste v Německu a Rusku?

Já ano. Když se zeptáte Němce na minulost, tak se bude většinou stydět.

Rus vám odrecituje klasický komunistický kolovrátek o ochraně Pobaltí a Polska před fašisty, o obrovských obětech za války. O gulazích vám nic neřekne. Maximálně že moudrá komunistická strana věděla, proč tam ty lidi poslala. A k nám v 68. přijeli vyhnat NATO a zachránit nás před kontrarevolucí. A teď ty samé vypláchlé mozky střílí na Ukrajině, aby ten šílený Putin nemusel stavět most na okupovaný Krym.

+2/−2
31.1.2015 16:37

J70i98ř46í 80J10i58r60o51u45d38e74k 8876859884124

Účelovost!V článku navíc od kněze:-( U Vás pak jednostrannost a černobílé vidění. Dobří, zlí, černá bílá. Je to v hlavě pane. Bohužel:-/

+1/−1
31.1.2015 17:18

I62v35o 62H88l69a47v61ů98n69ě47k 1199760489878

Máte tam milion smajlíků a žádný údaj nebo argument, to s tím knězem je slušná podpásovka.

A jinak třeba v hospodě lidi s vámi takhle diskutují rádi?

+1/−1
31.1.2015 18:41

J89i19ř95í 36J56i80r59o57u14d62e30k 8106969434714

Pro Vás je asi dost problém vnímat souvislosti. Jak v článku, tak v diskuzi.

Ti smajlíci se nazývají emotikony, čili symboly, které mohou mnohé vyjadřovat. Mohou nahradit slovo, větu, i pár řádků, stejně tak jako vyjádřit i názor. Někdy velmi výstižně. Že ne každý to nedokáže, či chce vnímat, nic vyjímečného. Jsou tací, které to i irituje. Ale to je jejich problém.8-o

Článek od kněze a kantora, tímto způsobem formulovaný, shledávám tím více účelový a děsím se, že tímto způsobem dokonce učí současnou mládež a formuluje jí k obrazu ,,svému", popř. až poplatnému  tomu, čím je ,,lid mnohý" v současnosti ,,krmen". :-/

A hospodskej ,,typ" nejsem;-DPřátel mám víc než dost. Ač třeba různých názorů na život i na svět, vždy bez nenávisti, schopné jak mnohé sdělit, tak i naslouchat. A bez potřeby ,,hrát si na většího"8-o;-€;-O;-)

+1/0
31.1.2015 19:20

J76i75ř10í 27J29i91r63o21u19d49e47k 8196989764434

-oprava: FORMUJE JÍ!

0/0
31.1.2015 19:39



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.