Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M11i44l40a80n 19K55ö55h27l78e53r 7141896384597

Zdravím ! Je nutné se na věc dívat z úhlu pohledu. Putin a jeho generálové lačnící po nějaké práci určitě budou trvat na tom, že jedou zachraňovat rusky mluvící menšinu. Separatisté, kteří nerespektují vůbec nic, budou tvrdit, že mají právo vraždit spoluobčany ve jménu vlastního osvobození. Ovšem pro občany české republiky je po zkušenostech z chování prezidentů, kteří inklinovali k totalitě ( Zápotocký až Klaus ) jsou zarážející výroky současného. Má pravdu, jedná se o občanskou válku. Občan Ruské federace za podpory separatistů ( velitelé většinou jsou občany RF ) bojují proti občanům Ukrajiny. A to ve prospěch imperiální politiky kliky kolem Putina. Je zarážející, kde ten současný bere tu odvahu vypouštět z úst taková prohlášení. Není náhodou, že oba autoři opoziční smlouvy vrkají stejnou písničku o neúčinnosti sankcí. Je to odpovědnost zástupců EÚ a představitelů Západu, pokud se nechtějí strhnou krachujícím se Ruskem do konfliktu s nesmírným dopadem. Dnešní oslavy 17. 11. dávají za pravdu názoru, že Zeman není člověkem na správném místě. Červenou barvu bude vidět i ve snech a nebude barva prolitá proletáři za svobodu, ale červených karet, jež občané České republiky vyjadřují svou nespokojenost s vyjadřováním, chováním, a  naprostou podporou vládců v Kremlu.

Trpělivost není nekonečná !!

0/0
17.11.2014 20:55

J21a95n 77Z87i30e41g35l98e13r 1981526621128

Vynikající článek a zasloužená karma.:-)R^

+2/0
28.10.2014 9:58

J80o35s32e48f 80T90a82h80i82r 7420798831413

Co zde p.novák pletete páté přes deváté? V historii se viditelně moc nevyznáte ale chcete se zviditelnit svými plky o Sovětském svazu který již několik roků nenexistuje. takový bezpáteřníci jsou jen hnusná spodina.

+1/−6
28.10.2014 9:40

P62a62v64e24l 50H49r23u20s47k85a 6946656638987

Hloupá demagogie neznajici dějiny.

+1/−6
28.10.2014 8:45
Foto

V62o97j63t14e57c69h 73P63á44n97i70k 71S20r54. 5271581424227

Pane Davide,

přečtěte si o historii o něco více. Např. HITLER - STALIN paralelní životopisy od Alana Buldocka, MÍROTVORCI - Pařížská konference 1919 (kde se, o.j., dovíte i o agresi Polska do ruska v rozporu se závěry této konference) a mnoho dalších knih.

Ale když kopnutí si do Rusů je teď jaksi moderní, že...

+2/−3
28.10.2014 8:28

J72a79n 91Z21i88e65g23l56e96r 1481806721338

Polsko se v roce 1920 bránilo ruské bolševické agresi a dalo Rudé armádě pořádnou nakládačku. Za to Poláky chválím.:-)R^

+5/−2
28.10.2014 9:04
Foto

V84o75j43t22e16c28h 97P81á22n69i51k 18S47r64. 5171361494407

Omylem máte plus.

Četl jste nějaká fakta o té agresi? Víte, kdo začal? Když se Vám nechce číst MˇIROTVORCE,  skuste alespoň na Wikipedii heslo " polsko-bolševická válka".Až pak něco kloudného napište.

+2/0
28.10.2014 9:26

J54a73n 16Z98i49e52g65l59e82r 1411336841968

Všechno začal Lenin svým protiprávním zločinným pučem proti legitimní prozatímní vládě.

+2/−1
28.10.2014 10:00

P30e31t90r 51R73e38i41c57h17e34l74t 1183720651709

Karma jak RuskoR^

+6/0
28.10.2014 7:49
Foto

L57e20o 49W49o96l97f 5372178730124

Bolšoj R^

+9/0
28.10.2014 0:22

P44e19t37r 19N97o75v89á70k 8955239750

doporučuji všem shlédnout zajímavý dokument a nebude asi potreba se dohadovat kdo je vetsi nacista

 

Příběh rudého zla / The Soviet Story 8-o

https://www.youtube.com/watch?v=mMN506G6HsY

 

www.SovietStory.com

 

zde jsou prip take ceske titulky 8-o

http://dokumentarni.tv/valky-a-armady/pribeh-rudeho-zla-the-soviet-story

+5/0
28.10.2014 0:04

M88i57c81h60a41l 67N87o12v58ý 5887104121

;-D Přesný příklad demagogie, demagogie a ještě jednou demagogie...  Autor, trochu opomněl dodat, že až na to dělení Polska, což souhlasím, že byla sice Sovětská (ne Ruská) vypočítavost, se tak chovaly naprosto všechny státy v Evropě. Na Hitlerovo zdraví si připíjeli i Chamberlain a 

Daladier. Všichni dělali to, aby se vyhnuli střetu s Německem a někdo na tom z hlediska územního rozložení mohl vydělat, protože byl zrovna územně u dělení chleba. Sověti se možná dělili o Polsko, ale nás Britové a Francouzi dali Německu rovnou celé. Britové a Francouzi si tedy nevzali nic, protože s  námi nesousedí a jsou tím pádem lepší? Autor se vydává za křesťana, tak ať si vyhledá jak tehdy papež a další církevní představitelé si třásli s Hitlerem pravicí. Dnes, když hájíme zájmy nacistických pohlavárů Ukrajiny, tak to, že se kdysi choval podobně Stalin je jako argument, že se nic neděje, protože Stalin je pro nás měřítko normality?

 O SSSR nebo Stalinovi si asi nikdo iluze nedělá, ale proč autor představuje Stalina jakožto představitele současného Ruska, když tohle bylo před 75ti lety, byl Gruzínec (tolik dnes utlačovaný národ Rusy)  a SSSR rozhodně nebylo Rusko, tak co to autor vyčítá současnému Rusku? Mám tedy stejně posuzovat Hitlerovské Německo s dnešním Německem? V tom případě hurá na Němce, protože ti jsou proti Rusku v tomto měřítku 100 x horší. Nesnáším demagogii, kdy se někdo tváří, že říká pravdu a přitom lže, jako když tiskne. Sověti za války ztratili suverénně nejvíc obětí a zároveň nakonec nejvíc zachránili. Historie nebyla svatouškovská, ale to nebyl nikdo. Jak rasistické v té době byly poměry v USA, v koloniích Británie a Francie, by mohli pamětníci vyprávět. Nacisté byli a jsou jediní... Tehdy Němci a dnes vyznavači jejich idejí a symbolů. Styďte se, že takhle myjete lidem mozky! Jestli jste křesťan, pak typ toho, proti čemu bojoval Hus. Zaměřený jen na vlastní zájem.

+9/−14
27.10.2014 20:32

D67a60v54i34d 59N82o62v20á92k 7819524966478

článek se týká SSSR nikoli USA, Francie či Anglie. Rasistické proměmy v USA byly, v SSSR ale probíhala genocida, která neměla obdoby. Navíc motat do komentářů něčí víru je zcela mimo, pitomé názory může mít kdokoli, jak křesťan, tak nekřesťan. Stalin byl Gruzínec, zároveň ale současný Ruský prezident byl součástí zločiné organizace, která Stalina držela nad vodou.

+15/−7
27.10.2014 20:48

M61i92c57h85a59l 89N14o39v88ý 5317474901

Kde jsem napsal, že se článek netýká SSSR...? Ovšem týká se také nacizmu a děním před a během druhé světové války, se kterým souvisí vše, co jsem ve svém příspěvku... včetně rasismu jako nedílné součásti nacizmu  a USA, Francie i Anglie jistě také :) ... Mimo to rozhodně není, protože víru sám o sobě prezentuje autor ve svém popisu, tedy pokud reaguji na něj a on se tímto tvrzením prezentuje, navíc to jasně koreluje s děním během druhé světové, tak to přímo souvisí....Dále jistě mluvíte pravdu o genocidě, která neměla obdoby, to nemá totiž žádná genocida, protože je jedinečná jako cokoliv... Pokud však tvrdíte, že byla největší a větší než nacistická, pak podle mě lžete, a ať si každý dohledá počty obětí německého nacizmu a sovětského komunismu... A pokud tvrdíte, že během kolonialismu a vyhlazování indiánů v USA nedocházelo ke genocidám, pak co říct, to mi můžete tvrdit, že červená je žlutá a asi se neshodneme... Stačí otevřít knihy o těchto problematikách.... Co se týče té organizace, ve které Putin působil, tedy KGB, v době Stalina neexistovala... A pokud myslíte komunismus... No, to máte pravdu, na druhou stranu, už není jejich součástí, kdežto například Obama nebo Bush jsou představiteli stran, které byly u moci když probíhalo otroctví i genocidy indiánů... Takže si budeme měřit, "kdo ho má většího"? Prostě článek je demagogie non plus ultra a autor se sice souhrnem faktů, ale opomenutím zcela zásadních událostí snaží historii obrátit do úplně jiné roviny. A to já považuji za lež a nemorálnost zejména vzhledem k obětem v SSSR během druhé světové války... 22 milionů lidských životů mi přijde jako slušný počet obětí, abychom jednali férově a ne dle našich osobních preferencí... :-)

+2/−6
27.10.2014 22:51

J18a97r35a 48R22a57n20k 1591546559871

V dobe, kdy v SSSR a ostatnich zemich, kde vladl komunismus vyhladili pres 90 milionu lidi, uz to v USA nebyli ani Indiani, ani bizoni;-)

The Black Book of Communism - Wikipedia, the free ...

en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Book_of_Communism

0/0
28.10.2014 20:37

J81i18ř27í 97K75i15n37d64l 2338747813777

Pane Nový, doporučuji studium historie, než plácta takové ptákoviny.:-)

+12/−5
27.10.2014 20:54

M83i72c68h66a62l 21N58o62v28ý 5847464351

Já vám doporučuji to samé a navíc argumentovat věcně a ne označit něco, s čím nesouhlasíte, za ptákovinu, aniž byste to své tvrzení věcně podložil....Dehonestace druhých, když nemáte argument, není argumentem i kdyby to znělo pro vaše uspokojení sebelépe. A jen to vypovídá o vaší schopnosti komunikace. :)

+3/−6
27.10.2014 22:26

J52i59ř48í 35K64i24n38d52l 2628277513587

Takže  váš blábol  je ten kdy mluvíte o církvi. Německý nacismus byl stejně protikřesťanský  jako komunismus. Němečtí biskupové ve volbách v roce 1931 vydali pastýřský lis v němž odsoudili učení Hitlera a Rosenberga. Biskupové se ozvali proti hitlerovskému teroru společnými pastýřskými listy r. 1934 a 1935. Mnichovský kardinál Michael Faulhaber měl od r. 1933 dlouhou sérii kázání proti nacismu a na obranu židovského národa.Proti ničení synagog protestoval veřejně z kazatelny probošt katedrály v Berlíně bl. Bernhard Lichtenberg, později zatčený gestapem a umučený při převozu do Dachau. Nacisté pronásledovali církev všude, kam vstoupili u nás to bylo 500 duchovních, kteří skončili v Dachau a 60 z nich se nevrátilo. Papež Pius XI. tvrdě odsoudil nacismus r. 1937 v německy psané encyklice „Mit brennender Sorge“ (S palčivou péčí). Stalo se tak v době, kdy svět propadl prohitlerovské eufórii po olympijských hrách v Berlíně. Hlas papežův byl tenkrát osamocený. Jeho nástupce Pius XII. vystoupil veřejně proti nacismu během války 17 krát, nejostřeji ve vánočním poselství r. 1942, kde odsoudil zabíjení lidí z rasových důvodů. V. Britanie a  Francie vyhověli Hitlerovi a dali mu Sudety, protože veřejné mínění v těchto zemí bylo proti válce. Naše země souhlasila s odstoupením Sudet a tuto smlouvu podepsala. Jinak nemá cenu s vašemi bláboly diskutovat je to demagogie. To můžete říct, že Německo za válku nemohlo, protože Hitler byl Rakušák, že. Německo se za své zločiny stále omlouvá. Rusko se nikdy nikomu neomluvilo a stále je jeho politika politikou imperiální. Ano Sověti, ztratili  za války hodně  vojáku, ale proto, že u nich neměl život žádnou cenu. Například ve Stalingradu ztratila RA  jeden milión stotisíc vojáků německá armáda 300 000 vojáků. Kam vstoupila RA následovalo loupení a znásilňování.  Jejich vojáci znásilńovali  ženy, stařeny, děti. Hrozně na toto období vzpomína Budapeš´t, kde bylo znásilněno  přes  stotisíc žen.

+11/−2
27.10.2014 22:57

J65a39n 57C21h47r73á31s51t45e23k 7886591382343

Tak tohle pravda není ani omylem ... Podobně, jako Vaše tvrzení, že druhá světová válka skončila na podzim roku 1944.

+2/−9
27.10.2014 23:09

J23a28n 13Z37i43e82g61l83e46r 1621736471818

Mé plus u Chrástka je samozřejmě omyl.;-D

0/0
28.10.2014 8:38

M26i85c21h53a25l 56N28o87v88ý 5177264141

Vážený, nikdo Vám neupírá snahu církve v některých případech vystupovat proti nacismu, jen říkám, že tehdy i církev se snažila být s Hitlerem za dobře... a to je prostě fakt... https://www.google.cz/search?q=hitler+and+pope&espv=2&biw=2133&bih=1061&tbm=isch&imgil=HId5jj63S0QR-M%253A%253BvPbP8SxPcXEvOM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fivarfjeld.com%25252F2011%25252F07%25252F02%25252Fpope-saved-by-mussolini-backed-nazi-germany%25252F&source=iu&pf=m&fir=HId5jj63S0QR-M%253A%252CvPbP8SxPcXEvOM%252C_&usg=__bISD7cGnJD0AD8C5-3P0Sszx18I%3D&dur=500#facrc=_&imgdii=_&imgrc=zUyIlX3vaV9QaM%253A%3BuPQLdVl7q2hAkM%3Bhttp%253A%252F%252Fscrapetv.com%252FNews%252FNews%252520Pages%252FEveryone%252520Else%252Fimages-8%252Fhitler-and-the-pope.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fscrapetv.com%252FNews%252FNews%252520Pages%252FEveryone%252520Else%252Fpages-8%252FHitler-exhibit-teaching-a-nation-how-to-hate-again-Scrape-TV-The-World-on-your-side.html%3B600%3B432   Zaměňujete tedy má slova...;-) Ano, naše země souhlasila, protože Francie a Anglie, řekly, že pokud nesvolíme, boudou nás považovat za viníka, rozpoutání války. Co se týče rozdílu mezi SSSR a Ruskem a mezi Nacistickým Německem a současným Německem je zásadní rozdíl. SSSR opravdu není Rusko a to ani územím ani národnostně... Německo je stále stejné... Hitler byl sice národnostně Rakušan, ale i Němec... Národnost zvláště u Hitlera, který se narodil a žil ve městě přesně na hranici Rakouska a Německem je sporná, ale když už národnost je dobrovolným rozhodnutím. Hitler se považoval za Němce.... Stalin za Gruzínce :) ... A nikdo Netvrdí, že si Rusové svoji část viny nenesou, ale stejně jako oni si nesou část viny za svůj komunismus a nenese ho za ně Německo, nenesou oni vinu za Nacizmus, ale nese si ho Německo. ... Takže tu nezaměňujte fakta... A oni si za to mohli sami? To si děláte snad srandu. Z 22 milionů byla polovina na civilním obyvatelstvu upozorňuj

+2/−8
27.10.2014 23:45

J95i86ř96í 27K46i29n32d36l 2808557893787

Rusko ve své historii bylo a je stále imperiální zemí. Na tom se nic nezměnilo. Svědčí o tom chování Ruska vůči Gruzii, Čečně, Moldavsku, a v současné době vůči Ukrajině. Nezměněnilo se oni chování ruských obyvatel.  Německo je po všech stránkách jiné. Pokud se týká  Hitlera v roce 1913 se z Vídně přestěhoval do Mnichova z důvodu, aby se vyhnul vojenské službě. Zdůvodnil to, tak, že nechtěl sloužit v Rakouské armádě. Později se v Mnichově přihlásil jako dobrovolník do armády .Po propuštění z vězení měl být vyhoštěn jako občan Rakouska. Bohužel k tomu nedošlo. Nedávno v televizi ČT běžel dokument k Hitlerovi, kde bylo uvedeno, že aby mohl být jmenován kanceléřem Německa musel přijmout občanství Německa. Do té doby jej neměl. Tehdejší SSSR pomáhalo vyzbrojovat nacistické Německo, protože nebylo vázáno  Versailleskou smlouvou. Do doby než bylo napadeno samo dodávalo Německu vše, co potřebovalo pro vedení války, komunistům v Evropě zakazovalo bojovat proti nacistickému Německu.Je víc, jak úsměvné, že věříte odkazům na internetu, to také svědčí o úrovni vašich znalostí historie. Já to, co píšu opírám o četbu historických knih, které vycházejí ze studia dokumentů tehdejší doby. Každá lidská činnost v určitém období dějin je  zadokumentována. To neokecáte, radoby znalostmi historie, které nejsou nic jiného než demagogie..

+6/0
28.10.2014 8:09

J79a88n 83Z57i83e22g70l10e92r 1581746331578

Počet obětí sovětského komunismu je vyšší než německého nacismu. To je doložitelný fakt. Profesor Zubov asi v nejlepší publikaci o moderní ruské historii Dějiny Ruska 20. století píše jasně, že počet obětí stalinského teroru se počítá v desítkách milionů, Stalin byl nejhorší tyran v dějinách, který likvidoval vlastní národ. Stalin ač původem Gruzínec se hlásil k velkoruské tradici a Rusové hráli v SSSR prim. Měli mimo jiné většinu v předsednictvu ÚV KSSS.

Pravdou je, že s Hitlerem se domlouvali v Evropě i Angličané a Francouzi, ale ti s ním na rozdíl od bolševického Ruska nepřepadali jiné státy a nepořádali společné vojenské přehlídky.

Rusko nemá morální právo vytýkat USA indiány, samo dobývalo dost brutálně Kavkaz a Sibiř a přitom povraždilo miliony domorodých obyvatel. Rozdíl je v tom, že zatímco Američané cítí vinu, Rusové nikoliv a stále považuji masakry Kavkazanů za nutné k rozšíření impéria, s čestnými výjimkami jako je profesor Zubov.

+4/0
28.10.2014 8:37

J34a81n 42Z33i38e36g31l84e90r 1231606341138

Právní postavení ruských nevolníků se příliš nelišilo od právního postavení černošských otroků v USA. Rozdíl byl vtom, že černošští otroci netvořili ve Státech většinu obyvatelstva. Ruští nevolníci získali svobodu v roce 1861, američtí černoši v roce 1863. Ale pořád zůstali rozdíly, tak například černoch se mohl po USA svobodně pohybovat. Ruský rolník osvobozený z nevolnictví nikoliv, prakticky bez souhlasu občiny nemohl opustit svoji vesnici.

+3/0
28.10.2014 8:44

K90a71r94e66l 91D41v38o37ř41á53k 3567347387

Jen pripomenu, ze Polsko v roce 1934 uzavrelo smlouvu s .Hitlerem namirenou proti SSSR. Jeji dusledky jsme poznali i my v roce 1939, kdy Polaci vlitli na Tesinsko. A pak se to Polsku vymklo z ruky, ostatne jako vzdy !

+8/−4
27.10.2014 19:50

J24a83r68d79a 23N53o72v88á20k 7973464455663

Ted nevím jestli myslíte ten cíp krkonoš, pokud ano, bylo to před válkou a šlo o to, aby to nepadlo do rukou německu v podobě protektorátu. Češi se sami vzdali německu a tak  jeho území bylo potencionálně Německá a to i se všemi výrobnami zbraní a výbušnin nejslepší kvality ve třicátých letech.

0/0
28.10.2014 6:10

J94a64n 75Z87i27e88g89l90e79r 1411726611158

Polsko uzavřelo v roce 1934 s Německem smlouvu o neútočení, kterou se Polsko krylo proti případnému útoku a nebyla namířena proti třetím státům. Stejnou smlouvu uzavřelo Polsko o dva roky dříve se SSSR. To je pochopitelné, v zájmu Polska bylo držte tyto dva státy, kterého ho ohrožovaly, na uzdě.

+3/0
28.10.2014 8:46
Foto

M27i97r28o20s96l72a52v 24M81a57c94e80k 5251235880452

Vztek z toho, že Stalin vyhrál válku, zatemňuje mnoha historikům mozek, takže vidí jenom některé věci, ale jiné zase záměrně nevidí. Výksled je ahistorický paskvil - viz článek.

+5/−20
27.10.2014 19:04

L95i16b29o77r 74W52a48l45i60c22h83i71e33w95i84c50z 3698256807294

On hlavně tu válku s Hitlerem rozpoutal ... a to už jsme u té Vámi zmiňované slepoty.

+8/−8
27.10.2014 19:40

K73a37r49e50l 64D51v80o75ř40á91k 3207697217

A jak ? Prepadl Nemecko ?

+5/−5
27.10.2014 19:50

L26i37b92o36r 11W91a42l36i94c23h22i32e82w97i11c38z 3308526757714

Ne, smluvně si s Hitlerem rozdělil půlku Evropy. Ta praktická část započala společným útokem na Polsko.

+9/−2
27.10.2014 20:01

L33i92b24o39r 88W85a63l82i36c29h32i29e56w70i40c62z 3588546567134

Mínusáři mi koukám moc nevěří ...

dobře, budu konkrétnější:

17.9.1939 - napadení Polska

28.10.1939 - napadení Finska

15.6.1940 - obsazení Litvy

17.6.1940 - obsazení Lotyšska

17.6.1940 - obsazení Estonska

28.6.1940 - obsazení části Rumunska

.

+13/0
27.10.2014 22:22

M57a46r75t35i21n 29S21v75o19b52o46d76a 7799807342615

vy nebudete Miroslav ale asi pěkný Matěj.

0/−1
28.10.2014 2:09

I53v65a17n 77M72a85r64e63k 6594628762

Ad, první věta Vašeho blogu>>>nejsou to narážky ale holá skutečnost  ! 8-o

+2/−2
27.10.2014 17:59

T36o94m52á90š 54P27e64c51h21a26n15e86c 5519185836120

Přečtěte si něco holé skutečnosti ... i když to nejpíše označíte za propagandu americké CIA ... http://www.armadninoviny.cz/rusky-pravoslavny-extremismus-a-neonacismus.html

+2/0
27.10.2014 23:30
Foto

P11a66v77e62l 49D91v67o76ř92á90k 5959495804190

Karma.

Jako se sochami. Bandera by (vysochán) vadil, ale tisíce Stalinů, Leninů a jiných (co mají na svědomi desítky milionů lidí) jsou OK. Jaký je rozdíl mezi Banderou a Žižkou? Nakonec oba bojovali proti zhoubné ideologii, každý po svém a jaksi včetně omylů.

+20/−4
27.10.2014 17:14

J79i81ř29í 73K93i21n66d40l 2298717913387

Pane Dvořáku. Pokud se týká Bandery, tak ten v době okupace Ukrajiny Polskem, seděl ve vězení. Osvobodila jej německá armáda.  Po roce byl nacisty opět zavřen a do konce války byl v koncentráku. Zlo z něj udělala Ruská propaganda.

+9/−4
27.10.2014 17:47
Foto

P26a76v51e63l 49D98v19o45ř72á94k 5819695844390

Ano, vím. Ale na někoho se to hodit musí. Podobně je na tom gen. Vlasov. R^

+7/−1
27.10.2014 18:52

J55a71n 80C74h44r44á76s26t15e47k 7566311462903

:-) Pane Kindle, několikrát Vám tady mnoho diskutérů dokázalo, že lžete v případě Bandery. NEBYL do konce války v koncentráku. Vy to víte, ale stejně tuhle lež pořád používáte. Ke konci války už vesele a rád s nacisty spolupracoval.

+3/−8
27.10.2014 19:46

J72i84ř88í 36K98i98n91d58l 2418307943247

Pane Honzíku,  ještě jednou pro vás. Bandera byl roku 1934 odsouzen k trestu smrti za účast na atentánu na Broniuslava Pierackého k trestu smrti,který mu byl změněn na doživotní trest. V roce 1939 byl Němci propuštěn. Po napadení SSSR  se dne 30. 06. 1941  pokusil Bandera vyhlásit samostný stát Ukrajina. Po dvanácti dnech po této akci byl Bandera a jeho vedení zatčeno Němci  a vězněno v koncentračním Sachsenhausenu a to do podzimu roku 1944. Takže do konce války zbývalo cca 5 měsíců. Němci se jej po propuštění snažili získat pro spolupráci. Bandera po propuštění řídil ze zahraničí Ukrajinskou povstaleckou armádu, která ale však bojoval jak proti Němcům tak i proti Rusům. Já osobně považuje podzim roku 1944 za konec války. Pokud byl SSSR napaden dne 22. 06. 1941 a Bandera následně za 12 dní byl zatčen, do podzimu roku 1944  tak nelze mluvit o nějaké spolupráci s nacisty. Už to konečně chápete. :-(

+12/−1
27.10.2014 20:48

J79a94n 79C34h20r47á98s59t75e88k 7236241332453

No tak to jo. Pokud si sám vykládáte dějiny podle svého, Jiříčku, tak ano. Tak si je vykládejte dál a žijte si v těch svých výkladech, obracejte a komolte fakta, když si v tom tak libujete. Nakonec - je svoboda slova, můžete si povídat a psát, co jenom chcete. Je to sice hodně legrační, ale je to Vaše právo.;-);-D

+2/−10
27.10.2014 21:57

I17v79o 85C77h78a60r72f19r46e79i45t50a48g 3894258742761

Chrástku, Vy máte opravdu velmi pádné argumenty;-D

+8/0
27.10.2014 22:43

J11a49n 34C95h77r66á38s58t42e17k 7226551652153

Když tak pane Chrástku, pokuste se diskutovat alespoň trošku slušně a kultivovaně. Argumenty jsou o řádek výš.

+1/−5
27.10.2014 22:58

I13v57o 30C48h29a49r93f50r59e72i41t15a63g 3594428462581

Vy opravdu považujete  výroky jako "...lžete...", "...vykládáte si dějiny podle svého...", "...obracejte a komolte fakta..." apod. jako argumenty?;-) Ať hledám, jak hledám, žádné argumenty jsem ve Vašich "příspěvcích" nenašel. A co se týká oslovování, tak to moje "Chrástku", není o nic méně zdvořilé nebo kultivované než to Vaše "Jiříčku". Také proto jsem Vás tak oslovil. Nebo se snad za svoje příjmění stydíte;-D?

+5/0
27.10.2014 23:32

J34a78n 21C55h84r74á13s98t66e40k 7226721562243

Pane Charfreitagu, to "Jiříčku" bylo takové vrácené panu Kindlovi za toho "Honzíka", to Vy laskavě neřešte. A no, pokud někdo napíše dýňovinu, že druhá světová válka skončila na podzim 44, tak je to komolení, obracení faktů a lhaní. Zrovna tak, jako že Bandera byl do konce války v koncentráku. A moje příjmení vynechte, opravdu ať Vás to zbytečně už netrápí.

Pokuste se opravdu slušně diskutovat, ať to má alespoň elementární úroveň.

+1/−5
27.10.2014 23:56

I88v97o 59C95h55a97r40f51r43e70i47t89a90g 3594288422591

Vy neargumentujete, ale jen překrucujete výroky druhých. Pan Kindl jasně napsal: "...to do podzimu roku 1944. Takže do konce války zbývalo cca 5 měsíců." A o pár vět dál píše: "Já osobně považuje podzim roku 1944 za konec války". A na to má plně právo, protože na podzim 1944 (po tom co byl osvobozen Majdanek, padlo Pobaltí, postupně celý Balkán, Belgie a velké části Francie) už bylo naprosto jasné, že Hitlerovské Německo mele z posledního. Mimochodem, pro každého skončila válka jinak a jindy. Někdo byl osvobozen a někdo padl do zajetí, někdo se přestal bát a někdo naopak začal, někdo se dokonce války nedožil a pro někoho trvala až do kapitulace Japonska. Tak je oficiálně považován za konec 2. světové války od Evropanů 8. květen, od Američanů 2. září a Rusové 9. květen.Kdo má pravdu?

+4/0
28.10.2014 0:56

J47i85ř31í 46K51i66n47d72l 2458567903147

Pane Honzíku, já o proti vám fakta nekomolím. Já je pouze cituji, protože se o historii zajímám a hodně o ni čtu. Vám, jako rudochovi moc fakta nejdou pod nos, chápu.  Takže dobrou noc a sladké sny.

+5/0
27.10.2014 23:01

J59a95n 89C62h27r43á74s21t25e70k 7986671432283

Co kdybyste se pokusil alespoň někdy diskutovat slušně, pane Kindle? Já přec o Vás také nepíšu, že máte nacistické sklony, že ano ...

A druhá světová válka opravdu neskončila na podzim roku 1944, byť to tvrdíte. :-)

0/−5
27.10.2014 23:05

K91a23r35e37l 26D76v29o87ř54á35k 3827787427

Banderova UPA na uzemi Ukrajiny vyvrazdila statisice Zidu, Rusu, Polaku i Cechu. Pripominam ceskou obec Malinec. Chvilemi bojovala i proti Nemcum.

+4/−4
27.10.2014 19:54

J16i55ř46í 59K17i76n34d10l 2958357743297

Pane Dvořáku , zda UPA vraždila statisíce Židů a Poláků, nelze jednoznačně určit. Na území Ukrajiny v době obsazení Německem operovalo vícero  skupin. Rusové, vše, co se na Ukrajině dělo svedli na UPA a Banderu. Pokud se týká vražd Čechů, tak to je také propagnada. Před několika lety běžel na ČT dokument, ze kterého vyplývalo, že UPA při  stahování do Rakouska se nedopuštěla žádný vražd, tak jak je představovala komunistická propaganda. Z dokumentu vyplynulo, že se k našim obyvatelům chovali slušně a ani boje z naší strany nebyly takové jak je vydávali komunisté. Tolik dokument.

+8/−2
27.10.2014 20:53



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.